افزایش ۲۵۸۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۵۸۶ واحدی معادل ۰.۱۷ درصد، به یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۳۰۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۸۱ واحدی به ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 5 اردیبهشت) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 1474 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 503 هزار واحدی آغاز شد و این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۵۸۶ واحدی معادل ۰.۱۷  درصد، به یک میلیون و ۵۰۷  هزار و ۳۰۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۸۱   واحدی به ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۳۴  واحدی، به رقم ۳۶۹  هزار و ۸۹۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۱۱۰ واحدی، عدد ۴۰۵ هزار و ۵۱۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۹۳۵ واحدی به رقم ۲۵۲ هزار و ۳۸۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۵۷۱۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۲۸ هزار و ۳۵۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۷۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۶۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۵۳۱۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۵۸ هزار و ۷۸۱ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای وامید، شتران، شبندر، خودرو، شپنا، شستا به ترتیب با 1193، 170، 168، 121، 95، 82 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای سنير - سيمان‌ سفيد ني‌ريز، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، سپيد - سپيد ماكيان، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، كدما - معدني‌ دماوند، خودرو - ايران‌ خودرو و شتران - پالايش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بتابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، تاپیکو، فولاد، رمپنا و فملی با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وامید، پارسان، وغدیر و وبملت تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد رمپنا(گروه مپنا) با ۵.۸۳  درصد رشد و پس از آن، نمادهای پردیس، بترانس، ولصنم و سشمال بود. همچنین نماد معاملاتی وامید(گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۵.۱۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای قزوین، فلوله، وپست و کطبس قرار گرفتند و  معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۹۹۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۳۴ هزار و ۹۶۹ نوبت معامله و به ارزش ۵۳  هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

 

کد خبر 1169353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha