نقش مهم نیروهای مسلح در پیشگیری از جرائم و آسیب‌ها

دهقانی گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح یکی از نهادهایی است که به صورت ویژه در کنار دستگاه قضایی فعالیت و نقش مهمی در پیشگیری از جرائم و آسیب‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی دهقانی» در دیدار با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان اظهار کرد: این سازمان یکی از مراجع اختصاصی است که حوزه رسیدگی‌ها و اقدامات ویژه‌ای دارد و با تشکیل دادسرا و دادگاه نظامی، تنها مرجع قضایی اختصاصی پیش‌بینی شده در قانون اساسی است که جهت رسیدگی به جرایم نظامیان در خصوص وظایفشان تشکیل شده است.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: عرصه دستگاه قضایی باید متناسب با نیازهای مردم باشد و مردم از وجود امنیت قضایی پایدار بهره‌مند باشند و وجود سازمان قضایی نیروهای مسلح یکی از نهادهایی است که در این زمینه به خوبی به وظایف خود در استان خوزستان، عمل کرده است.

 

وی اضافه کرد: این سازمان نیروهای باتجربه و توانمند و عملکرد مطلوبی در سطح کشور دارد اما با این وجود ضروری است که به‌صورت مستمر برنامه‌ها و راهکارهای مناسبی برای پیشگیری از وقوع اشتباهات و جرائم نظامی تبیین و به‌صورت جدی و مستمر انجام شود.

 

«علی افتخاری» نیز در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد عمرانی و قضایی در این سازمان پرداخت و عنوان کرد: بخش عمده‌ای از پرونده‌های مسن با کار جهادی همکاران قضایی مختومه و این آمار کاهش چشمگیری یافته است که پیش‌بینی می‌شود طی چند ماه آینده این پرونده‌ها به رقم صفر برسد.

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خوزستان ادامه داد: در این سازمان هر سه ماه ارزیابی کامل از فعالیت‌ها و اقدامات همکاران در تمامی زمینه‌ها صورت می‌گیرد و اگر نقاط ضعفی وجود داشته باشد، بلافاصله مرتفع می‌شود.

 

وی یاد آور شد: سازمان طی یکسال گذشته در سطح کشور در رتبه‌های برتر قرار داشته و در بحث پیشگیری از وقوع جرائم و آموزش در یگان‌ها، با برنامه‌ریزی جدی، اقدامات مستمر و خوبی صورت گرفته است.

 

کد خبر 1169371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha