بهره برداری از زائرسرای اربعین استان کرمان در اهواز طی یکسال آینده/ امسال استقبال خوبی از راهیان نور شد

در نشست ستاد استانی اربعین حسینی مطالبی در خصوص ساخت زائرسرای اربعین استان کرمان در خوزستان و نیز اردوهای راهیان نور بیان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سید مصطفی آیت اللهی موسوی، دوشنبه(5 اردیبهشت)در ستاد استانی اربعین حسینی با اشاره به آخرین اقدامات در خصوص ساخت زائرسرای استان در اهواز گفت: زمین مربوطه از یک هکتار به سه هکتار افزایش یافت.

 

 

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه ساخت این مجموعه بر اساس انعقاد تفاهم نامه میان استانداری و سپاه ثارالله استان کرمان است؛ افزود: در حال حاضر 10 میلیارد تومان از محل مسئولیت های اجتماعی صنایع و معادن استان برای این امر منظور شده که به زودی کارگشایی می شود.

 

 

وی با ابراز امیدواری بر اینکه این زائرسرا ظرف یکسال آینده به بهره برداری برسد؛ افزود: در حال حاضر سه سوله در آن در حال خدمات دهی است و این زائرسرا تا مرز شلمچه حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

 

 

سرهنگ پاسدار منصور ذوالعلی، هم اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از زوار اربعین از کرمان می گذرند و به زیارت سردار سلیمانی خواهند آمد، لازم است برای هماهنگی بیشتر جلسات مشترکی با ستادمکتب حاج قاسم در خصوص اسکان و پذیرایی و... برگزار شود.

 

 

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان سپس گزارشی از اردوهای راهیان نور در بازه زمانی 10 اسفند سال گذشته تا 11 فرودرین سال جاری داد و افزود: حدود 5 هزار نفر از بسیج محلات، یک هزار و 800 نفر دانشجویی و.. در این اردوها شرکت کردند.

 

 

وی ادامه داد: امسال 120 نفر خادم الشهداء از استان به راهیان نور اعزام شد و در مجموع استان کرمان جزو معدود استان هایی است که استقبال خوبی از راهیان نور کرد.

 

 

ذوالعلی در خصوص قرارگاه سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی در اهواز هم بیان کرد: این مکان مقدس محل آموزش و حرکت شهدای زیای بوده و لازم است از آن استفاده و برنامه ریزی فرهنگی انجام شود.

 

 

کد خبر 1169405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha