دانش آموزان خراسان شمالی موفقیت های خوبی در المپیادهای علمی کسب کردند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: دانش آموزان خراسان شمالی موفقیت های خوبی در المپیادهای علمی کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «سید خلیل احمدی موسوی» روز دوشنبه 5 اردیبهشت ماه در همایش تجلیل از افتخار آفرینان المپیادهای علمی شیروان اظهار کرد: برای حفظ هر صندلی در ایران شهدای بسیاری تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده و دانش آموزان در برابر دشمنان، مقاومت و ایستادگی و در جبهه های نبرد حضور پرشوری داشتند.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در چهل ساله دوم این افتخارات باید با قدرت و قوت توسط دانش آموزان صورت گیرد، علم اقتدار می آورد و امروز به برکت خون شهدا و دانشمندان متعهد ایران از بسیاری مرزهای علمی و فناوری عبور کرده که در بحث نانو جزو مدعیان عرصه جامعه بشری است.

 

موسوی اضافه کرد: ایران در بسیاری از علوم پزشکی و صنعت دفاعی و بسیاری دیگر از فناوری ها متکی به خود است، علم اقتدار می آورد و هر کس این اقتدار را داشت دیگران از آن تبعیت می کنند و هر کس نداشت مجبور به اطاعت از  استکبار است.

 

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب عرصه المپیادی وجود نداشت ولی اکنون در مسابقات جهانی موفق به گرفتن مدال طلا شده که جمهوری اسلامی به عنوان یک رقیب المپیاد جهانی است و پرچم بسیار ارزشمند المپیاد توسط دانش آموزان شیروان برافراشته شد.

 

وی عنوان کرد: ما با ادامه دادن راه شهدا و پیروی از مکتب آنان و درخشش در عرصه علم و فناوری می توانیم میراثدار خون ۳۶ هزار شهید معلم و دانش آموزان باشیم.

 

در پایان از دانش آموزانی که در المپیادهای علمی موفق به کسب مقام شده بودند تجلیل به عمل آمد.

 

30 هزار دانش آموز در 421 آوزشگاه شهری و روستایی زیر نظر سه هزا فرهنگی تحصیل می کنند.

کد خبر 1169408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha