رونق اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی از آثار زکات است

حجت الاسلام حسینی نسب به آثار اقتصادی و اجتماعی زکات اشاره کرد و افزود: رونق اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی از آثار زکات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه سلطانیه در اولین جلسه شورای زکات شهرستان سلطانیه اظهار کرد: پرداخت زکات اموال را بیمه می کند.

 

حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب، تساوی غنی و فقیر و درک زندگی نیازمندان را از فلسفه روزه دانست و گفت: پرداخت زکات بعنوان حق فقرا نشانگر تاثیری گذاری روزه است.

 

رئیس شورای زکات شهرستان سلطانیه به آثار اقتصادی و اجتماعی زکات اشاره کرد و افزود: رونق اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی از آثار زکات است.

 

امام جمعه سلطانیه اقامه نماز عید فطر و پرداخت زکات فطره را از اعمال مستحبی و واجب روز اول شوال و پایان ماه رمضان دانست و با بیان اینکه بین صحت اعمال و قبولی آن فرق است، افزود: تکمیل و قبولی روزه ماه رمضان به پرداخت زکات فطره است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان سلطانیه نیز در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد دبیرخانه شورای زکات گفت: ۱۲۲ درصد برنامه پیش بینی شده برای زکات در سال ۱۴۰۱ تحقق یافته و ۵۸ درصد جمع آوری زکات افزایش پیدا کرده است.

 

بیگدلی با بیان اینکه در همه روستاهای شهرستان با همکاری دهیاران و هیئت امنای مساجد، زکات فطره جمع آوری و بین نیازمندان همان محل توزیع خواهد شد، گفت: در سال گذشته حدود ۵ میلیارد ریال زکات فطره توسط مردم پرداخت شده بود.

کد خبر 1169540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha