مهریه پشتوانه زندگی مطلوب نیست/ضرورت توجه به مهارت های زندگی

ابراهیمی با اشاره به مهریه های سنگین به عنوان پشتوانه‌ای برای زندگی گفت: مهریه پشتوانه زندگی مطلوب نیست و ایده آل زندگی با تفاهم و سازش ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «زهرا ابراهیمی» شامگاه دوشنبه(6فروردین) در برنامه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان به محکومین مهریه اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی مرد توانایی پرداخت مهریه بالا را ندارد نباید چنین تعهدی را بپذیرد.

 

رئیس مجتمع قضایی رسیدگی به پرونده های خانواده اصفهان افزود: پذیرش میزان مهریه و انجام عقد یک تعهد برای مردم در پرداخت ایجاد می کند که این مقوله جز بدهی های ممتاز با اولویت برای او محسوب می شود.

 

وی بدهی ممتاز را برتری مهریه نسبت به دیگر طلب طلبکاران بیان کرد و اذعان داشت: هیچ بدهی در صورت تقاضا مهریه توسط زن برتری نسبت به این موضوع نداشته و شوهر باید ابتدا آنچه در عقدنامه نوشته را پرداخت و سپس مابقی بدهی را رد کند.

 

ابراهیمی به نگرش غلط موجود در جامعه در خصوص مهریه سنگین برای پشتوانه زندگی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مهریه پشتوانه زندگی مطلوب نیست و ایده آل زندگی با تفاهم و سازش ایجاد می شود و هر چقدر این

محبت و دوستی در زندگی بیشتر آن ازدواج موثر تر خواهد بود.

 

وی از خانواده ها خواست تا بر مهریه سنگین و خارج از توانایی مالی تاکید نکرده و بر اساس توانایی و تعهد مردم میزان سکه و طلا و مسکن را پیش بینی و ثبت کنند.

 

 

*ضرورت توجه به مهارت های زندگی

 

این قاضی دادگاه های خانواده کمبود دانش در حوزه همسرداری و زندگی مشترک را آسیبی برای ازدواج زوج های جوان بیان کرد و گفت: اینگونه مهارت ها سازگاری و رفع اختلافات را به همراه داشته و مانع از تنش می شود.

 

وی ادامه داد: زوج های جوان این آموزش ها را پیش از ازدواج برای انتخاب همسر و در حین زندگی برای ارتباط موثر و کاهش مشکلات فراگیرند.

 

کد خبر 1169550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha