تکمیل پروژه توسعه مسجد النور در نیجریه تا آوریل ۲۰۲۳

به گفته مرکز بین المللی فرهنگ و آموزش اسلامی در ابوجا، نیجریه، پروژه توسعه مسجد النور با هزینه برآورد شده ۴ میلیارد نایرا در آوریل ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « constructionreviewonline»، به گفته مرکز بین المللی فرهنگ و آموزش اسلامی  در ابوجا، نیجریه، پروژه توسعه مسجد النور با هزینه برآورد شده 4 میلیارد نایرا (واحد پول نیجریه) در آوریل 2023 به پایان خواهد رسید.

کبیر کابو، مدیر کل مرکز بین المللی فرهنگ و آموزش اسلامی با ارائه گزارش پیشرفت و بازرسی پروژه مسجد این خبر را اعلام کرد.

این پروژه که شامل توسعه طبقه همکف، طبقات اول و دوم تاسیسات و همچنین امکاناتی مانند آسانسور و پله برقی به منظور اسکان بیشتر نمازگزاران است در آوریل 2020 با تاریخ اتمام تعیین شده دسامبر 2022 آغاز شد.

ابتدا هزینه ای معادل  3.15میلیارد نایرا برای تکمیل این مسجد اعطا شد اما این هزینه تقریباً 900 میلیون نایرا افزایش یافت که نتیجه آن شامل افزایش امکانات دیگری مانند بیل مکانیکی، آسانسور، روشنایی، پنل های خورشیدی و غیره است که به بهبود محیط و عملکرد تسهیلات کمک خواهد کرد.

کابو توضیح داد که آنها تاکنون حدود 2 میلیارد نایرا جمع آوری کرده و حدود 800 میلیون نایرا برای این پروژه هزینه کرده اند.

 

اهمیت طرح توسعه مسجد النور

به گفته کیاری که رئیس کمیته مشورتی مرکز بین المللی فرهنگ و آموزش اسلامی است، پروژه توسعه مسجد النور با افزایش تعداد مسلمانان تحصیلکرده و آگاه که مشارکت اجتماعی دارندبه ساخت کشور کمک خواهد کرد.

وی همچنین هدف از اجرای این طرح را تضمین مشارکت جوانان دانست که بیش از 70 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد و گفت: جوانان برای یادگیری و تعامل با جامعه نیاز به حمایت دارند.

عیسی پانتامی، وزیر ارتباطات و اقتصاد دیجیتال در مورد اهمیت مسجد به عنوان مرکز اتحاد و پیشرفت مسلمانان صحبت کرد.

 وی تصریح کرد که مساجد در طول تاریخ نقش مهمی در توسعه فرهنگ و معارف اسلامی داشته اند.

کد خبر 1169608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha