مراجعه بیش از ۴ هزار کرمانشاهی برای اهدای خون به مراکز خونگیری

میرزاده، گفت: از ابتداي ماه رمضان تا کنون چهار هزار کرمانشاهي براي اهداي خون به مراکز خونگيري اين سازمان مراجعه کردند .

 مريم ميرزاده  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در کرمانشاه با اشاره به استقبال کرمانشاهیان از پویش نذر خون در ماه مبارک رمضان، گفت:  در ماه مبارک رمضان و در شب هاي قدر در بسياري از شهروندان کرمانشاهي به پويش نذر خون پيوستند تااز اين فرصت نيکوکاري براي کمک به همنوعان بيمار بهره گيرند .

 

 

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزو: با توجه به اینکه بیشترین آمار اهدا کنندگان در استان مربوط به آقایان است و کمتر از ۶درصد از اهدا کنندگان خانم  هستند  و این در حالی است که هر اهدای خون جان ۱۰۰نفر را نجات  و از هر اهدای خون ۳ فراورده تهیه می شود.

 

 

وی با بیان اینکه در امر اهدا مهم ترین مسئله سلامتی اهدا کننده و همچنین گیرنده است، خاطر نشان کرد:اهدا کنندگان قبل از دریافت خون معاینات لازم را جهت کسب اطلاع از سلامتی خود انجام و درصورت بروز هرگونه خطری برای اهدا کنند درصورت تمایل وی هیچگونه خونگیری از وی صورت نخواهد گرفت.

 

 

میرزاده تصریح کرد:  در حال حاضر حدود ۲۴ مرکز درماني فعال در کرمانشاه روزانه به ۲۰۰ واحد خون و فرآورده‌هاي آن نياز دارند.

 

 

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه اظهار کرد: خوشبختانه فعلا  ذخاير خوني استان در حد قابل قبولي است اما براي حفظ آن نياز به اهدا ويژه گروه منفي داريم که امیدواریم مردم ما را همچنان باری کنند.

 

انتهای پیام

پایان پیام/

کد خبر 1169620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha