کانون های مساجد پتانسیل مردمی اثرگذار در مسیر فرهنگ سازی است

ابدالی تکلو گفت: کانون های مساجد دومین پتانسیل مردمی در کشور بعد از بسیج است و یک مجموعه ای است که می تواند در مسیر فرهنگ سازی و فرهنگ معنوی اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد ابدالی تکلو» در مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین که امروز (سه شنبه ۶ اردیبهشت) در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین برگزار شد، بیان کرد: حجت الاسلام رمضانی یکی از مدیران با تجربه ستاد کانون های مساجد کشور بودند که ۲۱ سال در این مجموعه مدیر بودند و تجربه مدیریت و کاری ایشان از سرمایه های ستاد است،  آقای باغبان ها پر انرژی، پرتلاش و با سابقه خوبی در بحث کارآفرینی هستند که ان شاالله حضور شان باعث خیر و برکت برای کانون ها باشد.

 

مدیرکل شورای سیاستگذاری و امور استان های ستاد عالی کانون های مساجد کشور ادامه داد: قطع یقین روند و شرایط کانون های مساجد ورود به بحث های سیاسی نیست و درکانون های مساجد منش ما منش حاج قاسم سلیمانی و خط ما خط ولایت است و طبیعی است مدیر هرچه پر تلاش و پر توان باشد، بهتر از تغییراتی باشد تا کسی دیگر با شرایط جدید آمده وابتکارات جدیدی را داشته باشد.

 

وی افزود: کانون های مساجد دومین پتانسیل مردمی در کشور است، اولین پتانسیل بسیج است که در کشور ۵۵ هزار پایگاه بسیج وجود دارد و هر روستا و هر نقطه ای این پایگاه ها دیده می شوند و این از افتخارات نظام است و دومین پایگاه کانون های مساجد است که ۲۶ هزار پایگاه داریم که پتانسیل بزرگی برای نظام و سرمایه است و یک مجموعه ای است که می تواند در مسیر فرهنگ سازی و فرهنگ معنوی اثرگذار باشد.

 

تکلو اعلام کرد: این پتانسیل شاید آنگونه که باید و شاید دیده نشده است به طوری که در دوران شیوع کرونا بیش از دو سوم کانون ها درگیر مسائل عام المنفعه بودند و اقداماتی نظیر کمک به نیازمندان، ضدعفونی معابر، فرهنگ سازی، کمک به سالمندان و غیره داشتند ولی این فعالیت ها آنگونه که باید و شاید بازتاب در جامعه نداشت.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات کانون ها این بود نه تنها ویروس کرونا به عملکرد فرهنگی و هنری و اثرگذاری کانون ضربه نزد، بلکه تبدیل به فرصت شد و در شرایط کرونا فعالیت و رقابت کانون ها بیشتر شد و حتی تعداد اعضای کانون ها درشرایط کرونا افزایش داشت.

 

مدیرکل شورای سیاستگذاری و امور استان های ستاد عالی کانون های مساجد کشور در پایان با تقدیر از خدمات حجت الاسلام رمضانی مدیر سابق ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین یادآور شد: حجت الاسلام رمضانی مدیر جدی پرکار و پرتلاش بودند و آرزوی موفقیت برای آقای باغبان ها داریم و ان شاالله با انرژی و توان بیشتر برنامه های خوبی که حجت الاسلام رمضانی داشتند را ادامه داده و برنامه ها و ابتکارات جدیدی را پیاده کرده و کار تیمی و همدلی را مورد توجه قرار دهند. 

 

گفتنی است در این مراسم از از زحمات حجت الاسلام «علی رمضانی» تقدیر و «محمد حسین باغبان ها» به عنوان مدیر جدید کانون های مساجد استان قزوین معرفی شد.

 

کد خبر 1169659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha