فلسفه وجودی امت اسلامی باید امر به معروف ونهی از منکر است

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه امت اسلامی باید الگوی برای جهان بشریت باشند، گفت: طبق آیات الهی فلسفه وجودی امت اسلامی این است که امر به معروف و نهی از منکر کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین « احمد رضا شاهرخی» امروز(6 اردیبهشت) در جمع آمران به معروف وناهیان از منکر استان لرستان، با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از منظر دین اسلام،سیره پیامبرگرامی اسلام و ائمه معصومین(ع)، اظهار داشت:  تذکر به افرادی که تخلف می کند وظیفه ای همگانی است.

 

وی با اشاره به فعالیت گروه های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر، افزود: افرادی که در این امر تخصص لازم دارند و شرح وظیفه آنان ایجاب می کند، وظیفه خاص دارد که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، بیان کرد: فعالیت گروه های تخصصی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بدون تشکیل حکومت اسلامی امکان ندارد.

 

وی بیان کرد: حکومت اسلامی برخواسته  و برگرفته از آیات و روایات اسلامی است، افزود: اگر قرار باشد که گروه خاصی باشد که امر به معروف و نهی از منکر بکند، کسی که در راس نظام اسلامی است  باید فردی باشد که همراه با این مهم باشد.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: آیات قرآن در صورتی در جامعه اسلامی تحقق پیدا می کند که در راس حکومت کسی باشد که آشنا و متخصص نسبت به احکام اسلامی باشد.

 

وی با بیان اینکه امت اسلامی باید بهترین امت برای جهان بشریت باشند، افزود: طبق آیات الهی فلسفه وجودی امت اسلامی این است که امر به معروف و نهی از منکر کند.

 

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه بهترین امت بودن به شعار نیست بلکه به اقدام است، افزود: امت اسلام خلق شده اند برای اینکه بهترین برای مردم جهان و امت های گوناگون باشند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: با امر به معروف و نهی از منکر و ایمان به خداست که می شود بهترین امت شد و گرنه بدون اقدام این امر الهی تحقق پیدا نخواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه با ایمان به خداست که مسلمانان بهترین امت شناخته می شوند، افزود:  برپایی نماز و امر به معروف و نهی از منکر عزم و اراده مستحکم، اخلاص، ایمان ه خدا و صبر و شکیبایی می خواهد.

کد خبر 1169726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha