ضرورت تشکیل هیات اندیشه ورز برای ترغیب جوانان به ازدواج

نجفی از ضرورت تشکیل هیات اندیشه ورز برای ترغیب جوانان به ازدواج و خانواده ها برای فرزندآوری در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان امروز در کارگروه کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت و زنان و خانواده با بیان اینکه میل به حجاب و باور داشتن به حجاب در استان زیاد است، اظهار کرد: البته در برخی موارد نیاز به ارشاد در زمینه کم حجابی وجود دارد.

 

حسین نجفی با بیان اینکه لازم است دستگاه های متولی تذکرات لازم در خصوص بدحجابی را متذکر شوند، گفت: قرارگاه حجاب و عفاف به ریاست استاندار در زنجان تشکیل خواهد شد و به منظور بررسی سنجه های کیفی درخصوص حجاب و عفاف و گفتمان های موجود، تیمی تشکیل شده است.

 

وی افزود: در حوزه حجاب و عفاف تولید محتوای کمی داشتیم و لازم است تا در این زمینه از تولید کنندگان محتوای حجاب و عفاف حمایت شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: ارزیابی های انجام شده بیشتر کیفی باشد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف استفاده شود.

 

نجفی با بیان اینکه درک از ازدواج و فرزندآوری در این عصر متفاوت شده است، گفت: لازم است برای افرایش درک جوانان از ازدواج دوره های توانمندسازی تشکیل شود.

 

وی ادامه داد: تشکیل گروه اندیشه ورز می تواند در راستای ترغیب جوانان به ازدواج و خانواده ها برای فرزندآور اثرگذار است و تلاش خواهد شد سه ضلع تحکیم خانواده، تعالی و جوانی جمعیت و عفاف حجاب به عنوان محور فعالیت قرارگاه حجاب و عفاف مورد توجه باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در سخنانی گفتمان امسال مجمع سلامت را مدرسه سالم،انسان سالم و جامعه سالم خواند و گفت: امسال به دلیل مشکلات روحی و روانی ناشی از تعطیلی مدارس و کرونا بر دانش آموزان، این گفتمان مورد تاکید مجمع سلامت قرار گیرد.

 

حسن بختیاری، چاقی دانش آموزان به دلیل عدم تحرک در منزل را از دیگر چالش های موجود در حوزه سلامت خواند و گفت: تقابل بین دانش آموزان و خانواده به دلیل خانه نشینی دانش آموزان یکی دیگر از مشکلات روحی و روانی دانش آموزان محسوب می شود.

 

وی در خصوص سند ملی پیشگیری و کاهش مصرف مشروبات الکی نیز گفت: برگزاری دوره آموزشی و غربالگری و ارجاع موارد مشکوک و تکمیل شبکه خدمات سلامت روانی و اجتماعی از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

 

مدی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی با بیان اینکه جشنواره ملی نمایش آئینی سنتی ترک زبان به صورت کشوری در زنجان برگزار می شود، گفت: تاکنون 35 اثر از کل کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

 

امراله حسنی زمان برگزاری این جشنواره را بعد از ماه صفر اعلام کرد و گفت: استان زنجان میزبانی جشنواره پانتومیم با حضور پنج کشور را در خردادماه امسال برعهده دارد.

کد خبر 1169732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha