رمضان، ماه وحدت و همبستگی بیشتر بین مسلمانان است

احمدی با اشاره به اینکه رمضان ماه وحدت و همبستگی بیشتر بین مسلمانان است، گفت: در این ماه پرخیر و برکت اقشار مختلف مردم اعم از شیعه و سنی در مساجد و تکایا گردهم می‌آیند و به عبادت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، دکتر یعقوب احمدی رئیس دانشگاه پیام نور کردستان روز سه شنبه 6 اردیبهشت ماه در وبیناری با عنوان رمضان، تقریب مذاهب و همگرایی که به همت این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: رمضان ماه خودسازی انسان است چراکه در این ایام مبارک مسلمان ها می توانند ارتباط نزدیک تری با پروردگار خویش برقرار کنند.

 

وی اضافه کرد: روزه یکی از فرائض دین مبین اسلام و مشترک بین  مسلمان ها با مذهب مختلف بوده و همین عامل اصلی ایجاد وحدت و همدلی است.

 

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به اینکه هر منطقه و استانی در ماه پرخیر و برکت رمضان آیین های خاص خود را دارند، گفت: همه ما باید حافظ آیین های مذهبی منطقه خود باشیم و همواره در برنامه های مختلف به آن بپردازیم.

 

احمدی اضافه کرد: در این ایام مبارک مردم سنی و شیعه استان کردستان در محافل جزء خوانی قرآن کریم، افطاری ها و شب های قدر در کنار هم به ذکر و یاد خداوند متعال می پردازند و این خود جشن وحدت و انسجام است.

 

مسلمانان و خیرین در اطعام نیازمندان و کمک به فقرا پیشگام شوند

 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این وبینار با اشاره به اینکه زبان، چشم، گوش هر مسلمانی در این ماه باید به نوعی روزه باشد، اظهار داشت: براساس روایات و احادیث خداوند متعال به همه روزه داران اجر و پاداشی بزرگ عطا می‌کند.

 

ماموستا فایق رستمی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند ماه رمضانی ماهی است که خداوند در آن حسنات را می‌افزاید و گناهان را پاک و برکت و رحمت را بر همگان نازل می‌کند.

 

وی یادآور شد: در این ایام مبارک اطعام نیازمندان و فقرا یکی از موارد مهمی است که می‌طلبد همه مسلمان‌ها در حد توان خود در این کار خیر شرکت کنند.

کد خبر 1169734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha