مسجد جامع سلیمانیه، پناهگاه فقرا و در راه ماندگان

مسجد جامع سلیمانیه در عراق در ماه رمضان، روزانه بیش از یک هزار و۵۰۰ وعده افطاری به نیازمندان می دهد. این مسجد در طول سال نیز به مکانی برای کمک به نیازمندان تبدیل شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: مسجد جامع سلیمانیه یا مسجد شیخ احمد 6 هزار متر مربع مساحت دارد. ظرفیت این مسجد در سال 1784 میلادی از سوی ابراهیم پاشا تا بیش از دو هزار نفر افزایش یافت.

 

مسجد جامع سلیمانیه، نخستین مسجد این شهر بوده که بنا شده است و از مساجد تاریخی به شمار می رود و مرقد شیخ  احمد نیز در این مکان است.

 

مسجد جامع سلیمانیه سال هاست که به مکانی برای کمک به فقرا، پناهندگان و در راه ماندگان تبدیل شده است و وعده های غذایی اعم از مرغ و برنج میان فقرا توزیع می کند.

 

 

مسجد جامع سلیمانیه در ماه رمضان به چهار هزار نیازمند فارغ از هر گونه وابستگی دینی و مذهبی وعده های افطاری می دهد.

 

در روزهای عادی به غیر از ماه رمضان، میان یک هزار و 500 نیازمند غذا توزیع می کند.

 

مسجد جامع سلیمانیه بخشی از بودجه خود را به غذای نیازمندان و خرید مواد غذایی اختصاص می دهد و به رمز انسان دوستی تبدیل شده است.

 

 

بنابراین گزارش، چهار نفر به طور دائم در آشپرخانه کار می کنند و مدت هشت سال است که کار می کنند و نیروهای داوطلب نیز به آنان کمک می کنند.

 

لطیف، یکی از آشپزهای این مسجد گفت: ساعت کار خود را از 6  و نیم صبح آغاز می کنم و تا ده شب در روزهای ماه رمضان کار می کنیم و روزانه 110 کیلو برنج و 35 کیلوگرم لوبیا و بیش از 280 کیلوگرم مرغ می پزیم و میان نیازمندان توزیع می کنیم.

ام احمد از استان نینوا در این باره گفت: دو سال است که برای سیر کردن سه کودکم به این مسجد می آیم و غذا می گیرم.

 

وی افزود: بعد از وفات همسرم با وجود کار در منازل مردم خرج خانه کفافمان نمی کند و برای همین برای گرفتن غذا به این مسجد می آیم.

 

این مسجد دومین مسجد بزرگ شهر استانبول محسوب می‌شود که یکی از نمادهای این شهر نیز می‌ باشد.

 

کد خبر 1169738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha