کسب رتبه سوم استان زنجان در سازش پرونده ها

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه ۵۶ درصد پرونده ها در شورای حل اختلاف استان با صلح و سازش مختومه شده است، گفت: استان زنجان در بخش سازش در پرونده ها رتبه برتر را در سطح کشور کسب کرده است .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان امروز در آیین تحلیف اعضای شورای حل اختلاف شهرستان زنجان اظهار کرد: هدف از تشکیل  شورای حل اختلاف در همان ابتدای تأسیس برای ایجاد صلح و سازش بود که بعداً تغییراتی در فرایند امور انجام شده که خوشبختانه امروز شورای حل اختلاف در مسیر اصلی خودش یعنی  سازش در پرونده حرکت میکند که بسیار ارزشمند است.

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه با همت و  تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان در سنوات گذشته توفیقات بسیار خوبی بدست آمده افزود : در همین راستا در سال 1400 استان زنجان در بخش سازش در پرونده ها رتبه برتر را در سطح کشور کسب کرده است .

 

رییس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه 56 درصد پرونده ها در شورای حل اختلاف استان با صلح و سازش مختومه شده است بیان کرد : تمامی شعب شورای حل اختلاف استان این توانایی را دارند تا تعداد بیشتری از پرونده ها را با سازش حل و فصل کنند که میانگین سازش در برخی شعب متفاوت است که امیدواریم در سال 1401 این مقدار سازش  افزایش یابد

 

رییس کل دادگستری زنجان با بیان اینکه برگزاری آیین تحلیف اعضای اداری و شعب  شورای حل اختلاف تکلیف از  طرف مرکز توسعه حل اختلاف کشور است بیان کرد: مراسم تحلیف یک پیمان و قرار داد میان خود و خدای متعال است ، بنابر این توصیه شده تحلیف به قصد انشاء باشد. چرا که اگر این امر انجام شود  انسان  از انحراف مصون خواهد ماند و کارها برکت پیدا خواهد کرد.

 

در این مراسم که محمد رضا احمدی معاون قضایی و رییس شورای حل اختلاف استان زنجان و قره داغی رییس شورای حل اختلاف شهرستان نیز حضور داشتند، آیین تحلیف اعضا با قرائت متن سوگند نامه انجام شد .

کد خبر 1169745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha