دکترمحمود احمدی نژاد طی پیامی با ملت و دولت برزیل همدردی کرد

رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به همتای برزیلی خود با دولت و ملت برزیل به خاطر کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان این کشور در سیل اخیر ابراز همدردی کرد. <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ محمود احمدی نژاد در این پیام خطاب به خانم 'جیلما روسف' تصریح کرده است: جاری شدن سیل و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان سرکار عالی موجب تاسف و تاثر گردید.
وی ضمن ابراز تسلیت و همدردی با رییس جمهوری، دولت و ملت بزرگ برزیل، از خداوند متعال، غفران و رحمت الهی کشته شدگان، شفای عاجل مجروحان، صبر و شکیبایی بازماندگان این حادثه و بهروزی و شادکامی دولت و ملت دوست برزیل را مسالت کرد.
گفتنی است سیل جنوب شرق برزیل تاکنون منجر به آوارگی صد هزار نفر و مرگ 35 نفر شده است. همچنین سیل بیشترین تلفات را در ایالت "میناس گرایس " داشته است به طوری که تنها در این ایالت 16 نفر کشته شده‌اند.

لازم به ذکر است طبق اخبار واصله دولت در سائوپائولو وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است و بنا بر گزارش مراکز بهداشتی در این شهر 11 نفر جان خود را از دست داده‌اند. باران‌های شدید در جنوب شرق برزیل منجر به جاری شدن سیل و رانش زمین شده به طوری که بسیاری از زیرساخت‌های اقتصادی در این مناطق تخریب شده است.

همچنین بنابر گزارش ها جستجو برای پیدا کردن افراد مفقود شده همچنان ادامه دارد و سازمان هواشناسی برزیل اعلام کرده که بارش‌های سیل آسا همچنان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است این درحالی است که در سیل سال گذشته در بزریل 470 نفر کشته شدند و زندگی بیش از 7 میلیون تن را مختل کرد.
 

برزیل یکی از کشورهای بزرگ قاره آمریکای جنوبی و لاتین زبان است که مانند هند از قطب های اقتصادی جهان در حال حاضر به شمار می رود اما با این حال اکثریت مردم این کشور فقیر هستند. همچنین روابط این کشور با ایران در سال های اخیر ضمن همگرایی با موج ضد آمریکایی در قاره آمریکای جنوبی طی تدابیر سیاست خارجی ایران در دولت های نهم و دهم گسترش سریعی داشته است.

پایان پیام/

کد خبر 11698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha