الزامات تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی/ فعالیت‌های دانش بنیان و فعالان قرآنی حمایت شوند

حجت‌الاسلام حریزاوی با بیان اینکه تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی الزاماتی دارد، گفت: ضروری است به فعالان قرآنی و افرادی که در حوزه دانش بنیان قرآنی فعالیت می‌کنند، در مساجد جایگاه داده شود.

حجت الاسلام «روح الله حریزاوی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» تاکید و اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که در سال های گذشته در کشور در کنار رشد گسترده فعالیت های قرآنی رقم خورد، تاسیس خانه ها و موسسات قرآنی بود که فراتر از مساجد و در اماکن مختلف با همت و مشارکت بخش خصوصی ایجاد شد.

 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: در سال های گذشته با توسعه فعالیت های قرآنی در خارج از مساجد مواجه با ضعف نسبت به کارهای قرآنی در درون مسجد شدیم، به گونه ای که  اکنون شاهد آن هستیم که فعالیت های قرآنی برخی از مساجد  به حد قرائت یک صفحه قرآن بعد از نماز و یا برگزاری یک جلسه تلاوت در مناسبت ها تقلیل پیدا کرده است و قاریان، حافظان و مربیان قرآنی در مکان هایی به غیر از مسجد فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به مطالبه مقام معظم درباره «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی»، افزود: بیان این موضوع توسط مقام معظم رهبری به نوعی بازگشت فعالیت های قرآنی به مساجد و تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی است و ناظر به آسیب شناسی در مسئله ای است که عنوان شد.

 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی الزاماتی دارد، ابراز کرد: ضرورت دارد که امام جماعت مسجد یک چهره قرآنی و اهل تفسیر و تبیین قرآن باشد، از طرفی لازم است که امنای مساجد شرایط فعالیت قاریان، حافظان و معلمانی را که در حوزه قرآنی و برنامه های دانش بنیان فعالیت دارند، در مساجد ایجاد کنند.

 

وی تصریح کرد: همچنین، ضرورت دارد که پایگاه های بسیج مساجد به عنوان یک رکن فعال مسجدی اقدام به برگزاری دوره های تربیت قرآنی کنند، همان گونه که قبلا حلقه های صالحین در مساجد فعال بودند و در قالب آن برنامه های قرآنی نیز اجرا می شد.

 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروز ضرورت دارد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های متنوع و جذاب قرآنی را حمایت کرده و گسترش دهند، خاطرنشان کرد: اگر حمایت از فعالیت های دانش بنیان قرآنی توسط مساجد و متولیان مساجد جدی گرفته شود، می توان امیدوار بود که این مطالبه به‌حق رهبری محقق شود.

 

کد خبر 1169889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha