پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام در ایستگاه آخر/ کتاب ماندگارترین اثر هنری است

آئین اختتامیه پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام در دو بخش فارسی و کردی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مولفان و نویسندگان ایلام با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در آئین اختتامیه  پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، اظهار کرد: یکی از‌ محترم ترین بخش های فعالیت های ما هم نفسی با اهالی اندیشه و فکر و خرد است، فعالیت های ما متنوع است اما حوزه تالیف و نشر و کتاب هر چه زمان می گذرد، ارزش و ماندگاری این آثار مشهود می شود.

 

« علی هوشمند» با بیان اینکه خیلی از کارها در پیچ و خم های فرهنگی فراموش می شود اما کتاب ماندگارتر و ماناتر است، افزود:  جایزه کتاب سال استان ایلام حاصل قلم فرسایی نویسندگان و شاعرانی است که در طول سال به تحقیق و تالیف مشغولند.

 

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان ایلام در حوزه کتاب و نویسندگی، یادآور شد: امیدواریم این مسیر با قدرت و با همت و حمایت شما نویسندگان عزیز، متشخص و محترم ادامه پیدا کند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ابراز کرد: با هدایت و نظارت این اداره‌کل و تلاش همکاران مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام و همراهی واحد کارشناسی چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جایزه کتاب سال با کیفیتی مطلوب برگزار شد که جا دارد از همراهی این عزیزان تشکر و قدردانی کنم.

هوشمند در خصوص محتوای کتاب‌های دریافتی به دبیرخانه نیز گفت: ادبیات (شعر و داستان)، شیمی، محیط‌ زیست، انرژی،‌ روان‌ شناسی، کودک و نوجوان، حقوق، تاریخ شفاهی جنگ، نمایش‌نامه، ایلات و عشایر، خاطرات شهدا، تاریخ و... موضوعات کتاب‌های دریافتی به دبیرخانه پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام را تشکیل می‌دهند.

 

 معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل نیز در این نشست، اظهار کرد: جایزه کتاب سال استان ایلام معیاری برای کیفیت آثار تولید شده در حوزه چاپ و نشر و بررسی نقاط ضعف و قوت آنهاست و اگر کتابی در این رویداد برگزیده نشود، به معنی ضعف آن اثر نیست.

 

« منصور محبی» گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه این دوره نسبت به سال های گذشته کمتر  بود و از نویسندگان هم استانی تقاضا داریم که در خصوص ارسال آثار و شیوه داوری نگرانی نداشته باشند.

 

گفتنی است، پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان به همت موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام، خانه کتاب و ادبیات ایران، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

کد خبر 1169894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha