۸۰ درصد مدارس استثنایی خیرساز هستند

قاسمی پور گفت: حدود هشتاد درصد مدارس استثنایی خیرساز هستند، هر دانش آموز استثنایی پنج برابر دانش آموز عادی هزینه دارد و آموزش و پرورش برای تامین دیگر نیازهای این دانش آموزان به کمک های خیرین نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی قاسمی پور» در جلسه افتتاح نخستین دبیرستان استثنایی فقیه سبزواری گفت: احداث این آموزشگاه به همت نوادگان مهندس فقیه سبزواری در سال ۹۶ آغاز شد و دارای ۲۰ اتاق، ۱۲ کلاس و ۸ فضای اداری و‌ خوابگاهی می‌باشد.

 

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه حدود هشتاد درصد دبیرستان فقیه سبزواری خیرساز هست و نماز خانه آن توسط نیک اندیش آقای بادپر تجهیز شد، ادامه داد: هفتاد و پنج دانش آموز دختر با نیاز ذهنی و دو‌ معلولیتی(کم توان ذهنی - جسمی حرکتی) در مقطع دوره اول متوسطه حرفه ای در این آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند و تعداد پنجاه ‌‌پنج نفر نیز از ظرفیت خوابگاهی این آموزشگاه استفاده می کنند.

 

وی گفت: این آموزشگاه در راستای اجرای طرح ساماندهی مدارس پیش حرفه ای، متوسطه حرفه ای، متوسطه اول و دوم در مناطق کم برخوردار و شهرستان های استان احداث شد تا جدایی دانش آموزان استثنایی از خانواده و مهاجرت آنها به شهرهای دیگر به حداقل برسد.

 

قاسمی پور خیرین را یکی از بزرگترین گروه‌های جهادی دانست و بیان کرد: حدود هشتاد درصد مدارس استثنایی خیرساز هستند، هر دانش آموز استثنایی پنج برابر دانش آموز عادی هزینه دارد و آموزش و پرورش برای تامین دیگر نیازهای این دانش آموزان به کمک های خیرین نیاز دارد.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری سال به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: رویکرد ما در سال جاری مهارت آموزی در آموزش و پرورش استثنایی در راستای اشتغال آفرینی و هدف در نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان بانیازهای ویژه رسیدن به استقلال نسبی این عزیزان است.

 

وی تصریح کرد: دبیرستان شبانه روزی دخترانه فقیه سبزواری در منطقه کم برخوردار مشهد با متراژ ۲۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۹۰۰ مترمربع در دو طبقه و با هزینه ای بالغ بر۴۵ میلیارد ریال احداث شده است.

کد خبر 1169937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha