مهلت ثبت نام حوزه های علمیه خواهران تا ۳۱ شهریور است/ فعالیت ۶ مدرسه علمیه خواهران در ایلام

رستمی با بیان اینکه علاقه مندان به تحصیل در مراکز حوزه های علمیه خواهران می توانند تا ۳۱ شهریور سال جاری نسبت به ثبت نام اقدام کنند، گفت: در حال حاضر ۵ مدرسه علمیه خواهران در نقاط مختلف استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان ایلام، صبح امروز(۷ اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش برای شکوفا سازی و رشد استعدادهای ویزه کاه خداوند در نهاد بشر  قرار داده، رسالت بزرگ همه کسانی است که  فکر خوب و روحی  کمال طلب دارند.

 

«فاطمه رستمی» با بیان اینکه تعداد مدارس خواهران در سطح کشور قریب به ۵۰۰ مدرسه است، گفت: حوزه های علمیه خواهران مرکز مدیریت قم به برکت انقلاب اسلامی از سال ۱۳۷۵ تاسیس شده است که بالغ بر ۱۰۰ هزار طلبه مشغول به تحصیل و دانش آموخته دارد.

 

وی با بیان اینکه این تعداد طلبه خواهر در ۱۷ رشته درسی مشغول به تحصیل هستند، افزود: تعلیم و تربیت بانوان عالم، مومن، متدین، بصیر، انقلابی، متخللق، آگاه و  وظیفه شناس در ایفای وظیفه مادری و همسری، پاسداری از تحکیم و تعالی نظام خانواده، تربیت بانوان متخصص و کارآمد در راستای تحقق رسالت و ماموریت های حوزه علمیه در عرصه تبلیغی، راهنمایی و مشاوره، تحقیق و پژوهش و توجه به عرصه های فردی خانوادگی، فردی و اجتماعی از اهداف نظام تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه خواهران است.

 

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان ایلام با اشاره به اینکه پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سه مقطه سطح عمومی( سطح دو)، تخصصی(سطح سه) و سطح ۴ انجام می شود، ابراز کرد: نظام آموزشی سطح عمومی به صورت حضوری و تمام وقت در ۱۴ رشته، سطح سه به صورت حضوری و نیمه حضور در ۱۷ رشته در استان های کشور است.

 

رستمی بیان کرد: تفسیر  علوم قرآن و حدیت، فقه اصول، تاریخ، کلام اسلامی، فلسفه اسلامی، اخلاق و تربیت اسلامی، مدرسی ادبیات عربی، مطالعات اسلامی  از جمله رشته های سطح سه است، افزود: طلاب نظام آموزشی سطح چهار به صورت تمام وقت و حضوری در ۵ رشته مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با بیان اینکه علاقه مندان می توانند تا ۳۱ شهریور سال جاری به صورت حضوری و با مراجعه به مدارس علمیه خواهران در استان و یا از طریق پایگاه اطلاع رسانی حوزه های علمیه نسبت به ثبت نام برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ اقدام کنند، گفت: در حال حاضر در ۶ شهرستان ایلام، ایوان، آبدانان، دهلران، مهران و سرابله کلاس های حوزه های علمیه خواهران در مقطع  سطح دو دایر است.

 

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان ایلام با اشاره به اینکه در مقطع سطح ۳ نیز رشته مشاوره خانواده در مرکز ایلام دایر است، خاطرنشان کرد: تعداد طلاب در حال تحصیل و دانش آموخته مرکز حوزه های علمیه خواهران استان  بالغ بر ۱۵۰۰ نفر است.

 

کد خبر 1169978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha