برگزاری وبینار«اسامی امام علی(ع) در قرآن کریم»

وبینار«اسامی امام علی(ع) در قرآن کریم» به همت جمعیت علمی و فکری العمید برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، جمعیت علمی و فکری العمید وبیناری را از طریق برنامه زوم با عنوان « أسماءُ الإِمامِ عليٍّ أَميرِ المؤمنين-عليه السلام- في القرآنِ الكريمِ) و با حضور محققان و پژوهشگران و علمای دینی  از جمله دکتر«عباس علی حسین الفحام» استاد مطالعات در دانشکده آموزش دختران در دانشگاه کوفه و دکتر «علی کاظم المصلاوی» عضو جمعیت علمی و فکری العمید برگزار کرد.

علی حسین الفحام این همایش اعلام کرد: حضرت علی(ع) به نام ها  القاب و کنیه های بسیاری شهرت دارد ، علی، ابوتراب، حیدر، یعسوب المومنین از جمله این نام هاست. امام علی (ع) همچنین ملقب به ولی، وصی، تقی، قاتل ناکثین، قاسطین و مارقین و شبه هارون، صاحب لوا، خاصف النعل، کاشف الکرب، ابی الریحانتین، بیضه البلد و سایر القاب است.

 

الفحام علاوه بر اسماء و القاب امام علی(ع) به جنبه دیگری از اوصاف وی در قرآن کریم پرداخت و گفت  که القاب وی چگونه و کجا ذکر شده است و چه کسی آن را گفت و چند بار آن را ذکر کرد.

دکتر علی کاظم المصلاوی نیز گفت: این وبینار اسامی ذکر شده امیرالمومنین(ع) در قرآن کریم را مورد بررسی و کاوش  قرار داد.

در پایان این وبینار پرسش های زیادی مطرح شد که سخنران این وبینار پاسخگوی این پرسش ها و ابهامات بود. گواهینامه های به صورت الکترونیکی به شرکت کنندگان ارایه شد.

کد خبر 1170063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha