بازگشایی مرزهای ایران و آذربایجان در آینده نزدیک

علیزاده از برقراری پروازهای تهران باکو و بالعکس خبرداد وگفت: افرادی که قصد سفر به جمهوری آذربایجان دارند می توانند ویزا را از طریق فرودگاه و سایت های اینترنتی اخذ و دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، « علی علیزاده» امروز( چهارشنبه، ۷ اردیبهشت) در جریان بازدید از زیرساخت‌های اقتصادی این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در چارچوب سفر به استان گیلان به بندر آستارا سفر کرده و به همراه نماینده مجلس، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان محلی از محل پایانه ریلی که با سرمایه گذاری دولت جمهوری آذربایجان در حال احداث است، بازدید کردیم.

 

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با بیان اینکه در قالب این سفر همچنین از محل احداث پل مرزی اتومبیل رو بر روی رودخانه مرزی آستارا چای و پل مشترک مرزی بازدید کردیم، افزود: در نشستی که با نماینده، فرماندار و مسئولان محلی داشتیم در مورد مسائل مختلف به ویژه در حوزه  اقتصادی مذاکره و تبادل نظر کردیم.

 

علیزاده با بیان اینکه متاسفانه ویروس کرونا باعث محدودیت در رفت و آمدها شد، گفت: برای تسهیل رفت و آمدها اقداماتی از سوی دولت جمهوری آذربایجان انجام شده است.

 

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران به برقراری پروازهای تهران باکو و بالعکس اشاره کرد و افزود: محدودیت های در زمینه ویزا بود که در این خصوص نیز اقداماتی انجام شده و در حال اجراست.

 

وی ادامه داد: افرادی که قصد سفر به جمهوری آذربایجان دارند می توانند ویزا را از طریق فرودگاه و سایت های اینترنتی اخذ و دریافت کنند.

 

علیزاده از لغو دریافت تست PCR در آینده نزدیک خبر داد و گفت: افرادی که به جمهوری آذربایجان سفر می کنند دیگر تست کرونا دریافت نمی شود.

 

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران ادامه‌ داد: با بهبود شرایط کرونا و‌ خوب شدن وضعیت درصدد هستیم در آینده نزدیک مرزهای دو کشور برای رفت و آمد بازگشایی شود و بر این مسئله مسئولان دو کشور نظر مثبت دارند.

 

علیزاده با اشاره به اینکه تاریخ دقیقی برای بازگشایی مرزها اعلام و مشخص نشده است، خاطر نشان کرد: انشاالله بزودی شاهد بازگشایی مرزها خواهیم بود.

 

 

کد خبر 1170102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha