اشغال قبله اول مسلمانان را نباید هرگز فراموش کرد

حجت الاسلام نقدی با اشاره به اینکه باید اشغال فلسطین به دست اسراییل را با محتوا و تصاویر به کودکان منتقل کنیم و نباید آن را فراموش کرد، گفت: اشغال قبله اول مسلمانان لکه ننگ جهان اسلام است.

حجت الاسلام نقدی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد بزرگداشت روز قدس اظهار کرد: آرمان قدس و فلسطین یک آرمانی مقدس است که امام (ره) بر آن تاکید داشته است و جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان همراهی با مردم فلسطین به عنوان روز قدس نامگذاری کردند.

 

مدیر عامل موسسه فرهنگی ترجمان وحی تصریح کرد: مرحوم شهید مطهری در این زمینه بسیار تاکید داشتند و امروز گرفتاری مسلمانان این است که امروز اکثریت اهل سنت که امروز باید خود آنها در این امور پیش قدم شده و استقلال داشته باشند، متاسفانه به دلیل عوامل خودفروخته و مزدور همراهی نمی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید توصیه های امام ره را در این زمینه عمل کنیم و تا جایی که برایمان امکان دارد این توصیه ها را راهنما و چراغ راه خود قرار دهیم. امروز هر کار و جشنواره فرهنگی ای که در ایران انجام می شود، یکی از برنامه هایی که در این جشنواره ها به صورت پررنگ دیده می شود، موضوع قدس است.

 

وی با اشاره به نمایشگاه قرآن یادآور شد: در این نمایشگاه نیز جلوه هایی از روز قدس دیده می شود و این محتوا و تصاویر می تواند اثرگذار بر روی نسل آینده باشد و کودکان ما بفهمند و بدانند که ظلم بزرگی در حق ملت مظلوم فلسطین در تاریخ اسلام شده است و قبله اول ما که مسجدالاقصی بوده است به دست اسراییل تصاحب شده است و نباید ان را فراموش کرد.

 

وی اظهار کرد: امروز مسلمانان به راحتی نمی توانند در قبله اول خود مسجدالاقصی که دارای دامنه تاریخی بسیار وسیعی است، نماز برپا کنند و این لکه ننگی بر دامن اسلام است. امیدواریم روزی برسد که با اتحاد، همدلی و پیوستگی بتوانیم نیروهای غاصب را از فلسطین بیرون کنیم و دوباره آن را به صاحبان اصلی آن یعنی مسلمانان بازگردانیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در قرآن آیات متعددی در مورد ظلم و ظالم توصیه شده است که بسیار روشن راه نجات را به مسلمانان نشان می دهد. اساس قرآن بر عدالت و ظلم ستیزی است و چه چیزی بالاتر از آنکه عده ای را از سرزمین خودشان محروم کنند و به زور آنها را از آنجا خارج کنند و منازل آنها را صاحب اختیار شوند و مسلمانان را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

 

کد خبر 1170148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha