کاهش ۱۴۳۳ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۴۳۳ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد، به یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۴۳۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۵ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۱۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 7 اردیبهشت) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 1754 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 524 هزار واحد آغاز شد اما این روند تا پایان روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۴۳۳ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد، به یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۴۳۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۵ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۱۶ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۵۱ واحدی، به رقم ۳۷۳ هزار و ۳۶۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۳۷۹ واحدی، عدد ۴۱۱ هزار و ۶۹۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۵۸ واحدی به رقم ۲۵۶ هزار و ۲۲۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۲۸۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۴۶ هزار و ۱۷۳  واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۶۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۶۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۸۵۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۹۴ هزار و ۷۰۹ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپنا، خگستر، وساپا، خپارس، نوری وغزر به ترتیب با 282، 175، 124، 120، 120 و 99 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، ثاميد - توسعه و عمران اميد، وساپا - سرمايه‌گذاري‌ سايپا، خپارس - پارس‌ خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، كدما - معدني‌ دماوند و خودرو - ايران‌ خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۶ میلیارد و ۵۹۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۸۱ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال نوبت معامله شد. در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۳ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال و در ۶۸۹ هزار و ۴۱۸ نوبت معامله شد.

 

 

 

کد خبر 1170152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha