سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۴.۳۷ مترمربع می باشد

شوشتری گفت: استاندارد سرانه فضا برای هر دانش آموز ۸.۲۰ و ۹ متر مربع در کشور است که میانگین کشوری این رقم حدود ۵ متر مربع برآورد شده است و این رقم در استان خراسان رضوی ۴.۳۷ مترمربع می باشد چه رقم مناسبی برای ما محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید امیر شوشتری» پیش از ظهر امروز چهارشنبه (۷ اردیبهشت) در نشست خبری که به مناسبت هفته بزرگداشت معلم برگزار شد؛ بیان کرد: ۳۰ مدرسه کانکسی با ۷۰ کانکس در استان مشغول فعالیت هستند که مازاد بر این تعداد ۷۵ کانکس مخصوص دانش آموزان عشایری با ییلاق و قشلاق داریم.


مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: برای تحصیل دانش آموزان مجهول‌الهویه در مدارس کمیسیونی تشکیل می شود و بعد از دادن هویت موقت به دانش آموز اجازه تحصیل در پایه مربوطه ارائه خواهد شد.


وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس استان از تجهیزات الکترونیکی مربوط به مدارس هوشمند برخوردار هستند، افزود: استاندارد سرانه فضا برای هر دانش آموز ۸.۲۰ و ۹ متر مربع در کشور است که میانگین کشوری این رقم حدود ۵ متر مربع برآورد شده است و این رقم در استان خراسان رضوی ۴.۳۷ مترمربع می باشد چه رقم مناسبی برای ما محسوب می شود.


شوشتری ضمن اشاره به فعالیت های معاونت پرورشی آموزش و پرورش بیان کرد: هر روز جشنهای دانش آموزان روز اولی با حضور ۳۰۰ دانش آموز دختر و پسر در حرم مطهر با کمک اداره اوقاف، آستان قدس و شهرداری برگزار می شود.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه روزانه ۳۰۰ دانش آموز پسر و دختر در این جشن در محل حرم مطهر رضوی شرکت می‌کنند اذعان کرد: پنج هزار نفر دانش آموز در قالب این مراسم پوشش داده خواهند شد که بیشتر از نواحی حاشیه شهر هستند.

 

وی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان گفت: در این نطام رتبه بندی، همه معلمین، مدیران، معاونان و اقشار دخیل در تعلبم و تربیت دیده شدند و خلاها و تنگناهای قانونی با ۲۰ بار نگارش اصلاح شد، این طرح و اجرای آن به عنوان یکی از مطالبات معلمان بود که خوشبختانه با طی کردن امور مربوط به اعمال آن، به صورت رسمی اجرای این طرح در خراسان رضوی دنبال شد که  اعمال آن از ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ محاسبه و از اول فروردین‌ماه امسال به محض صدور احکام پرداختی به معلمان انجام می‌شود.

 

شوشتری با بیان اینکه خود اظهاری و تایید مدیر مدرسه ملاک اصلی در طرح رتبه بندی معلمان می‌باشد، ادامه داد: از جمله مشکلات در اجرای طرح توقف رتبه ثبت شده برای فرد به مدت ۵ سال است، به این معنا که با تعیین رتبه هر معلم، ۵ سال دیگر امکان افزایش رتبه وجود دارد بنابراین تلاش شد تا رتبه‌های معلمان در حد ایده‌آل باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به این ترتیب ۵۵ درصد معلمان رسمی استان در رتبه‌های ۳ تا ۴ قرار می‌گیرند، درحالیکه در ابتدا ۲ سال سابقه کاری برای شرکت دادن معلمان در طرح رتبه‌بندی پیش شرط بود، اکنون معلمان از بدو ورود می‌توانند وارد این طرح شوند.

 

وی اظهار کرد: ۷۶ هزار معلم رسمی خراسان رضوی به غیر از نیروهای رسمی دارای حکم اداری، معلمان خرید خدمات و غیره در این طرح شرکت داده می‌شوند و بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون تومان افزایش حقوق برای معلمان با اجرای این طرح اعمال خواهد شد.

 

شوشتری بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت مقام معلم که از ۲ اردیبهشت ماه امسال آغاز می‌شود، تعداد ۷۰ عنوان برنامه در حوزه‌های فرهنگی، پرورشی ، ورزشی و غیره برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد:  امسال ۳۶۹ معلم در خراسان رضوی برای انتخاب معلم برتر به مرحله استانی رسیدند که ۴۱ نفر آنان به عنوان معلم برتر استانی طی مراسمی در روز ۱۸ اردیبهشت ماه تجلیل می‌شوند در حالی که سال گذشته این شمار هشت نفر بودند.

کد خبر 1170175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha