فارس از سه استان برتر کشور در بهبود فضای کسب و کار است

رازقی گفت: این اقدامات در فارس موجب شده است تا با وجود روند نزولی فضای کسب و کار در کشور، استان فارس در شمار سه استان برتر کشور در بهبود فضای کسب و کار قرار بگیرد که نتیجه تلاش بخش دولتی و خصوصی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، امروز (چهارشنبه 7 اردیبهشت) در جلسه ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان دادگستری استان فارس گفت: مدیران و تصمیم گیرندان باید بدانند که کشور در حوزه اقتصاد برای انجام آزمون و خطا فرصتی ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: میزان استهلاک سرمایه ثابت در واحدهای تولیدی طی سه سال قبل از میزان سرمایه گذاری بیشتر شده است که زنگ خطر جدی برای کشور است.

وی اضافه کرد: واردات ماشین آلات تولیدی از مالیات معاف بود اما امسال طی مصوبه ای اخذ مالیات از این بخش نیز مصوب شده است که تولید و سرمایه گذاری در تولید را تحت تاثیر قرار می دهد.

رازقی تاکید کرد: اعمال تصمیمات غیر کارشناسی موجب فراری دادن سرمایه گذار و تولیدکننده از کشور می شود و باید به شعارهای 11 سال گذشته که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید شده است و همگی بر محور رونق تولید است توجه بیشتری کرد.

وی ادامه داد: توجه به تولید در کشور موجب رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال، کاهش تورم، افزایش درآمد سرانه، رفاه عمومی و تقویت اعتماد به نفس ملی خواهد شد.

رازقی اضافه کرد: یکی از مشکلات بخش خصوصی، نظام بانکی است و با این نظام بانکی چگونه می توان انتظار رشد و رونق تولید را داشت و با تصمیم هایی مانند نوع قیمت گذاری ها، افزایش 57 درصدی حقوق و افزایش هزینه های انرژی، مخابرات و حمل و نقل که افزایش بیش از 140 درصدی برای تولید کننده داشته، تعطیلی واحدهای تولیدی رقم می خورد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه روند فعلی مدیریت اقتصادی را تنها به نفع نظام بانکی دانست و گفت: بخش اعظم مشکلات اقتصادی ملی هستند و به همت مدیران بخش دولتی و خصوصی استان تلاش شده مشکلات فعالان اقتصادی در سطح استان با بهره گیری از ابزارهای قانونی مانند ستاد تسهیل، شورای گفتگو و کارگروه حمایت حقوقی قضایی رفع شود.

وی تصریح کرد: این اقدامات در فارس موجب شده است تا با وجود روند نزولی فضای کسب و کار در کشور، استان فارس در شمار سه استان برتر کشور در بهبود فضای کسب و کار قرار بگیرد که نتیجه تلاش بخش دولتی و خصوصی استان است.

کد خبر 1170183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha