تخصیص ۴ میلیارد اعتبار برای مرمت بازار اراک

کریمی با اشاره به اهمیت رسیدگی به بازار تاریخی اراک گفت: ۴ میلیارد اعتبار برای مرمت بازار اراک تخصیص داده شده است.

« علیرضا کریمی» با اشاره به اهمیت مرمت و رسیدگی به بازار تاریخی اراک به عنوان یکی از نمادهای هویتی و فرهنگی این شهر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: از آنجا که بازار سرپوشیده اراک، شاهکار معماری در سراسر ایران و هویت تاریخی شهر اراک محسوب می‌شود، مدیریت شهری نیز آمادگی کامل برای همکاری با اداره کل میراث فرهنگی برای نگهداری و مرمت این بنا را دارد.

 

شهردار کلانشهر اراک با بیان اینکه در سال جدید طبق روال گذشته اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان برای مرمت بازار اراک در نظر گرفته‌ایم، افزود: برای جذب پیمانکار و انجام مناقصه نیز اقدامات لازم انجام شده است تا با سپری کردن روند اداری، عملیات مرمت و نگهداری از بازار با همکاری اداره کل میراث فرهنگی آغاز شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بودجه تملکات، اعتبارات خوبی برای تملک خانه‌های تاریخی در نظر گرفته‌ایم، ادامه داد: در این زمینه برای تملک خانه محسنی به طور جدی اقدامات لازم انجام شده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: توجه به بافت تاریخی اراک و حفظ و نگهداشت از آن یکی از وظایف اصلی مدیریت شهری است، زیرا احیای هویت شهر و تقویت حس تعلق شهروندی تنها با توجه به میراث فرهنگی و کهن هر شهر محقق خواهد شد.

کد خبر 1170195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha