عرضه قرآن نموداری و موضوعی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن

قرآن نموداری و موضوعی با هدف دسترسی راحت به آیات قرآن کریم طراحی و در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن عرضه شده است.

به گزارش گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، قرآن نموداری و موضوعی با هدف دسترسی راحت به آیات قرآن کریم طراحی و در نمایشگاه قرآن عرضه شده است. عقاید، اخلاق، احکام و تاریخ پیامبران از موضوعاتی است که در این قرآن نموداری به آنها اشاره شده است و هر کدام به‌صورت مجزا زیرمجموعه‌هایی را شامل می‌شود. در بخش عقاید ریز موضوعاتی همچون خداشناسی، نبوت، امامت و معاد وجود دارد.

 

بنابراین گزارش، در بخش معاد آیات به چهار قسمت مرگ، برزخ وعذاب‌های جهنم، بهشت و وقایع قیامت دسته‌بندی می‌شود. موضوع احکام نیز به چهار بخش مستحبات، واجبات، مکروهات و محرمات تقسیم می‌شود. در بخش تاریخ پیامبران، نام و مشخصات انبیای الهی بر اساس تاریخ وفات، به‌صورت منظم چیده شده‌اند و وقایعی که در خصوص هر پیامبر در قرآن ذکر شده، اینجا تجمیع و به ترتیب وقوع آمده است.

 

این گزارش می افزاید: سازمان‌ها و نهادهایی چون آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، مدارس، مساجد و حتی عموم مردم از این قرآن نموداری و موضوعی می‌توانند استفاده کنند.

 

 

 

کد خبر 1170214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha