انتقاد شدید اعضای شورای شهر از شهردار؛ به حقوق پرسنل شهرداری دست درازی نشود

اعضای شورای شهر رشت در سی و ششمین جلسه شورا ضمن انتقاد شدید از عملکرد شهردار در برخی حوزه‌ها از جمله اجرای پروژه‌های عمرانی و آسفالت از وی خواستند تنش ایجاد نکند و به حقوق پرسنل شهرداری و مزایای آنها دست درازی ننماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سی و ششمین جلسه شورای شهر رشت امروز (چهارشنبه،۷ اردیبهشت) با حضور اعضای شورا، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، پاکبانان و تاکسیرانان نمونه شهرداری و خبرنگاران برگزار شد.

 

«علیرضا تاج شهرستانی» در نطقی که در این جلسه ارائه داد ضمن عذرخواهی از اهالی دهستان سراوان و مشکلات آنها در حوز پسماند و زباله تصریح کرد: امیدواریم با صبر و حوصله مردم، پیگیری‌های شهردار رشت، استاندار گیلان و فرماندار شهرستان این معضل بزرگ به تدریج حل و فصل شود.

 

عضو شورای شهر رشت ایجاد یک مرکز گردشگری و یا حتی تله کابین در محدوده منطقه سراوان را امری شدنی دانست و ابراز داشت: از شهرداری انتظار دارم واقعا به وضعیت پل های عابر پیاده شهر رشت رسیدگی کنند زیرا ما نمی‌خواهیم فقط وقت خود را صرف پرسش و استیضاح کنیم و مردم از ما انتظار کار دارند.

 

تاج شهرستانی اضافه کرد: بافت خیابان سردار جنگل قدیمی است و به مرکز تجاری هم تبدیل شده از آنجا که این خیابان جوابگوی نیازهای ترافیکی حال حاضر نیست از شهرداری انتظار داریم دست از کوتاهی بردارد و در روند ساخت و سازهای جدیدی که در این محدوده انجام می گیرد، مبحث عقب نشینی ساختمان ها را رعایت نماید. 


* نیروهای شهرداری دیگر روحیه‌ای برای کار ندارند؛ حقوق نیروها از سال قبل هم کمتر شده است

«مهدی نوری هریس» نیز در این جلسه و در نطقی با بیان اینکه شهر رشت از موضع اولین‌های خود به علت بی مهری و سو مدیریتها دور مانده و ناکارآمد شده است افزود: امروز وقتی به مدیریت شهری رشت نگاه می‌کنیم نه از تخصص محوری خبری هست و نه شایسته محوری لحاظ می‌شود.

 

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت از نقص در المان‌ها و روشنایی برخی از خیابانهای شهر رشت انتقاد کرد و ضمن درخواست از شهردار برای بازدید میدانی از شهر و رصد این کمبودها عنوان کرد: در هیچ کدام از میدان‌های شهر رشت المان مناسب کار نشده است و اگر همچنان مدیران ناکارآمد در شهرداری مستقر شوند شرایط شهر رشت از این وضعیت هم بدتر می‌شود.

 

نوری هریس چاله چوله ‌های خیابانهای شهر رشت را زیبنده این شهر نداست و با تاکید بر اینکه یک مدیر به دور از رزومه سازی برای خود باید به خدمتگذاری صادقانه فکر کند اظهار داشت: از شهرداری رشت انتظار داریم هر چه سریعتر لیست پروژه‌های عمرانی شهر را به شورای اسلامی اعلام کند. 

 

این عضو شورای شهر رشت اقدامات شهرداری در حوزه‌های فرهنگی را هم ناقص خواهد و یادآور شد: متاسفانه برای مردم هیچ اطلاع رسانی در مورد برنامه‌های شهرداری انجام نمی‌شود از طرفی بسیاری از مراکز خرید شهر درگیر پارکینگ هستند اما هیچ کاری در شناسایی مشاغل پرترافیک انجام نگرفت و فقط شورای شهر دو قطبی شد.

 

نوری هریس با تاکید بر اینکه شهردار رشت باید هر چه سریعتر کمیته‌ای برای شناسایی مشاغل پرترافیک تشکیل دهد اظهار داشت: اگر مدیران شهری وظایف خود را به خوبی انجام ندهند شرمنده مردم هستند و از شهردار میخواهم تنش ایجاد نکند، به حقوق پرسنل شهرداری و مزایای آنها دست درازی ننماید زیرا نیروهای شهرداری دیگر روحیه‌ای برای کار ندارند و حتی حقوقشان از سال قبل هم کمتر شده است.

 

* انتقاد از وضعیت آسفالت جاده رشت به تهران؛ از شهردار رشت در مورد موضوع حقوق و پرسنل کارکنان سوال خواهم کرد

«مسعود عباس نژاد» نیز در این جلسه ضمن تبریک به تلاشگران عرصه حمل و نقل یادآور شد: مقوله حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد است و در رشد و توسعه کشورها جایگاهی بسیار مهم داشته و دارد.

 

عضو دیگر شورای شهر رشت ایجاد نظام حمل و نقل کارآمد را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: امروزه کشورهای توسعه یافته زیرساختهای استاندارد حمل و نقل دارند و دولتهای آنها در تخصیص اعتبارات لازم به این بخش اهتمام ویژه ای به خرج میدهند و امیدواریم این امر در کشورمان هم در اولویت قرار گیرد. 

 

وی از وضعیت جاده رشت به تهران انتقاد کرد و ابراز داشت: از مدیرکل راهداری و شهردار رشت انتظار داریم روند اجرایی بهبود وضعیت آسفالت این مسیر را سریعتر عملیاتی کنند همچنین از پلیس راهور انتظار داریم در فرآیند آسفالت برخی محورها که قیر مورد نیاز آنها به سختی تهیه شده اخلال ایجاد نکند و همکاری لازم را داشته باشد. 

 

عباس نژاد به شهردار رشت به علت تعویض برخی از مدیران شهرداری هم تذکر داد و اظهار داشت: تالاب عینک، رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب فقط به ابزاری برای جمع کردن رای تبدیل شده‌اند و از شهردار رشت میپرسم تاکنون چقدر برای حل این مشکلات و ایجاد فضای سبز تلاش کرده است.

 

وی اخراج ۱۵ راننده وانت را هم اتفاقی بسیار ناگوار و تلخ اعلام کرد و بیان داشت: ۱۳۵ روز کار و چهار روز تعطیلی برای نیروهای شهرداری تعیین کرده‌ایم و انتظار داریم شهردار رشت این امر را مورد توجه قرار دهد، از طرفی انگار هر روز شهردار رشت به دنبال نارضایتی است و من حتما از شهردار رشت در مورد موضوع حقوق و پرسنل کارکنان سوال خواهم کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه شهرداری برای سال ۱۴۰۱ اصلا برنامه ندارد اضافه کرد: شهردار رشت امروز به تهران سفر کرده و من فکر میکنم عمدی در کار است تا دقیقا در روزی که باید در شورا شرکت نماید و در مورد عملکردش پاسخ بدهد در شهر حضور نداشته باشد. 

 

کد خبر 1170217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha