تصفیه‌خانه شیرابه سراوان آسیب دیده؛ شهردار رشت در حال کوتاهی است

واثق کارگرنیا از جمع شدن رسوب و وارد آمدن آسیب به تصفیه‌خانه شیرابه سراوان خبر داد و گفت: شهردار رشت در حوزه تصفیه خانه شیرابه به شدت در حال کوتاهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد حسین واثق کارگرنیا» امروز (چهارشنبه، ۷ اردیبهشت) در سی و ششمین جلسه شورای شهر رشت ضمن گرامیداشت روز حمل و نقل از نیاز شهر رشت به ۴۰۰ دستگاه اتوبوس سخن گفت و اظهار داشت: متاسفانه کلانشهر رشت در حوزه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل عمومی وضعیت خوبی ندارد و تنها با  ۲۸ دستگاه اتوبوس در حال ارائه خدمت به مردم است.

 

رئیس شورای شهر رشت تقویت ناوگان تاکسیرانی شهر رشت را خواستار شد و با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر که به هیچ عنوان زیبنده آن نیست باید تسهیلات لازم اعطا شود تصریح کرد: در جلسه ای که اخیرا با حضور مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری وزیر کشور در شهرداری برگزار کردیم موضوع تراموای شهر رشت مطرح شد و کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس هم به شدت پیگیر تحقق این موضوع است.

 

وی با تاکید بر اینکه برخی موانع احداث تراموای شهر رشت برطرف شده و جمالی نژاد معاون وزیر کشور در این خصوص قول‌های مساعدی داده است عنوان کرد: قرار شد به زودی تعدادی دستگاه اتوبوس به شهرداری رشت داده شود و پیگیریم تا سهمیه شهر با انجام پیگیری‌های لازم افزایش پیدا کند. 

 

واثق کارگرنیا در ادامه ضمن اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس اضافه کرد: مردم ولایتمدار و بصیر کشورمان و استان گیلان همواره در این روز مهم با حضور پرشور خود از مردم مظلوم فلسطین حمایت به عمل آورده‌اند و امسال هم چنین خواهند کرد.

 

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری رشت در کاهش حقوق و مزایای کارگران ابراز داشت: واقعا ما شرمنده این کارگران هستیم از طرفی ۱۳۰ راننده شهرداری به غیر از عدم عملی شدن افزایش پرداختی‌ها در سال ۱۴۰۱ هنوز عیدی خود را هم نگرفته‌اند و وضعیت انعقاد قرارداد آنها مشخص نیست و واقعا نمی‌دانیم که چرا در مجموعه شهرداری رشت اینگونه عمل می‌شود. 

 

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه اگر در حوزه موارد مرتبط با کارگران شهرداری و ایجاد چنین نارضایتی‌هایی عمدی در کار است باید با آن برخورد شود اظهار داشت: من نمیدانم واقعا شهرداری مشغول چه کاری است و چرا اینقدر ما را شرمنده کارگران شریف شهرداری می‌کند.

 

واثق کارگرنیا روز و هفته معلم را هم پیشاپیش به تمام جهادگران این عرصه تبریک گفت و اذعان کرد: جایگاه معلم جایگاهی حساس و غیرقابل توصیف بوده و بر همه ما به ویژه دولت خدمتگزار واجب است نسبت به تکریم و معلمان اهتمام ورزیم.

 

وی ضمن گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شوراها، این نهاد را زبان گویای مردم دانست و تصریح کرد: فقدان مدیریت جامع شهری و ایجاد موانع در مسیر اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف وقت و بیت المال می‌شود و امیدواریم مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع این موانع و به نفع مردم اقدامات لازم را انجام دهد.

 

رئیس شورای شهر رشت تعیین تکلیف قراردادهایی که از سنوات گذشته در شهرداری منعقد شده و بلاتکلیف مانده است را لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: از شهردار رشت هم می‌خواهیم در جلسه بعدی شورای شهر حضور پیدا کرده و برنامه‌‌های خود را در سال ۱۴۰۱ ارائه دهند.

 

واثق کارگرنیا کیف پول دیجیتال، ممیزی املاک و جمع‌آوری زباله های خشک را از جمله این قراردادهای بلاتکلیف شهرداری رشت دانست و گفت: سوال ما این است که چرا شهردار رشت به این موضوعات ورود و تعیین تکلیف نمیکند و من حتما در مورد چنین قرارداد‌های سرمایه‌گذاری و سایر موضوعات بلاتکلیف مانده از شهردار سوال خواهم کرد.

 

واثق کارگرنیا اضافه کرد: یک ماه از سال گذشته و در بحث افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی، پروژه رینگ ۹۰ متری و بازگشایی مسیر‌ها هیچ اقدامی صورت نگرفته و مردم شهر کاملا سرگردان شده‌اند.

 

وی از عدم افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی در موعد مقرر شدیداً انتقاد کرد و افزود: شهردار رشت در حوزه تصفیه خانه شیرابه به شدت در حال کوتاهی است و حتی مشخص شده به علت عدم راه‌اندازی و متعاقبا رسوب شیرابه به تصفیه خانه آسیب وارد شده است.

 

رئیس شورای شهر رشت یادآور شد: ساختمان شهرداری منطقه سه در میدان امام حسین به موزه تبدیل شده است و هیچ کسی هم نیست که در این مورد و هزینه‌های زیادی که از بیت المال صرف آن شد پاسخگو باشد.

 

واثق کارگرنیا با تاکید بر اینکه شهردار رشت از ماه بعد به تفکیک تمام پروژه‌های خود باید به شورای شهر و کمیسیون‌های تخصصی آن گزارش دهد خاطرنشان کرد: شورای شهر از مفاد جلسه ای که چند روز قبل با حضور شهردار و جمالی نژاد معاون وزیر کشور برگزار شد اطلاع ندارد و وقتی اعضای شورا به جلسه وارد شدند صورتجلسه و تصمیمات منعقد شده بود.

 

کد خبر 1170218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha