واردات بی‌رویه، دشمن تولید داخلی است

حجت الاسلام محمدی لائینی باتاکید براینکه واردات بی‌رویه، دشمن تولید داخلی است، گفت: فلسفه اصلی ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تسهیل صادرات بوده که اکنون متاسفانه بنادر استان به مبدا واردات تبدیل شده است.این مشکل برای تولید داخلی معضل محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز (۷ اردیبهشت)در نشست با «محمدعلی سعیدی پور» مدیر بندر ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر با بیان اینکه استعدادهای بندر موجب رشد و توسعه منطقه می شود، خواستار شکوفایی ظرفیت های بندر امیرآباد شد و اظهار کرد: در تاریخ تمدن‌های بزرگ در کنار دریاها ایجاد شد خداوند متعال را شاکریم که ایران عزیز نیز از مرز آبی و دریایی بسیار غنی است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با تاکید براینکه برکت همسایگی با دریا باید در سفره‌های مردم مشاهده شود، گفت: در حال حاضر در حوزه کشاورزی ۷.۵ میلیون تن تولید داریم و گره‌هایی وجود دارد که نمی‌توانیم از همسایگی دریا برای صادرات و تجاری سازی کالاها استفاده کنیم.

 

وی نبود کانتینرهای یخچال دار را برای صادرات کالاهای کشاورزی و محصولات را از جمله مشکلات برشمرد و افزود: نبود صنایع تبدیل از دیگر مسائل به شمار می‌رود. فلسفه اصلی ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تسهیل صادرات بوده که اکنون متاسفانه بنادر استان به مبدا واردات تبدیل شده است.این مشکل برای تولید داخلی معضل محسوب می شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بر لزوم تسهیل در صادرات کالاها تاکید کرد و افزود: وجود ۱۱ واحد تولیدی در بندر امیرآباد به جای استفاده و مزیت به اذعان متولیان امر بندرامیرآباد بهشهر مایه دردسر شده است.
 

 

وی با تاکید براینکه کار در مجموعه بنادر باید به مصلحت مردم و کشور باشد، گفت: وقتی مدیر مجموعه مصلحت خود را به مصلح مردم ترجیح دهد خیانت کرده است.

 

 

 

 

کد خبر 1170227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha