جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در عنبرآباد برگزار شد

عصر امروز با حضور مسئولین، جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در عنبرآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز با حضور مسئولین، جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در عنبرآباد برگزار شد.
 
حجت الاسلام «حمید بامری» در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد عنبرآباد، گفت: طبق حدیثی نبوی(ص) ماه مبارک رمضان ماه مواسات و ماه دستگیری از نیازمندان جامعه است. 
 
امام جمعه شهرستان عنبرآباد افزود: از فواید روزه داری با خبر شدن از حال گرفتاران و نیازمندان است.
 
وی عنوان کرد: مسلمانی فقط به عبادت، زیارت رفتن و نماز خواندن نیست بلکه از حال مستمندان و گرفتاران و نیازمندان نیز باید با خبر بود و رسیدگی کرد. 
 
حجت الاسلام بامری ابراز کرد: از سفارشات دین‌مبین اسلام، پرداختن به مقوله مهم انفاق خصوصا در ماه مبارک رمضان است. 
 
امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: رسول مکرم اسلام(ص) فرمودند: اگر کسی از کار نیازمندی گره ای باز کند پاداش معنوی این کار مساوی با ۹ هزار سال عبادت خداوند در حالی که روزها روزه و شب‌ها به عبادت پرداخته است، خواهد بود. 
 
وی خاطرنشان کرد: از گنج های دیرینه در جامعه ما که امروز بدست ما رسیده، امکان همین جشن گلریزان است که تجلی سنت الهی و دستور دینی، یعنی انفاق است.
 
حجت الاسلام بامری هدف از برگزاری جشن گلریزان را برگرداندن زندانی های جرایم غیر عمد به آغوش خانواده خود دانست و گفت: مشارکت در اینگونه جلسات و قدم برداشتن در کار خیر و معنوی، توفیق می خواهد و یک لطف بزرگ الهی محسوب می شود؛ لذا این کار بسیار زیبا، تاثیر گذار و ارزشمند است. 
 
وی تصریح کرد: از حضور همگی دست اندرکاران و شرکت کنندگان تشکر می کنم به خاطر این نگاه ارزشمند و قدوم خیر که نسل جامعه و زندگی ها را بیمه خواهد کرد.
 
 
 

«ابوذر داوریان» در این جشن، با اشاره به فضای معنوی ماه مبارک رمضان که ماه همدلی در جامعه اسلامی است، گفت: این جشن باشکوه با حمایت و همدلی همه مدیران شهرستان عنبرآباد و اعضای ستاد برگزاری جشن گلریزان شهرستان عنبرآباد برگزار شده است.
 
رئیس حوزه قضایی شهرستان عنبرآباد ضمن قدردانی از همه کشاورزان، صنعت گران و بازارایان خیر شهرستان عنبرآباد، بیان کرد: خیرین عنبرآبادی  در سالیان گذشته  با همتی بلند در جشن گلریزان شرکت کرده و بانی آزادی  و رهایی تعداد زیادی از بدهکاران مالی و زندانیان غیر عمد هستند.
 
وی با اشاره به کمک های انجمن حمایت از زندانیان، یادآور شد: در سال گذشته، طی پنج مرحله بسته‌های حمایتی در اختیار خانواده‌های زندانیان نیازمند قرار گرفته است که این مهم حاصل همدلی مسئولین و خیرین عنبرآبادی در انجام امر خیر و خداپسندانه بوده است.
 
این مسئول قضایی در خاتمه عنوان کرد: ۵ میلیارد ریال خیرین عنبرآبادی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و بدهکاران مالی کمک کردند.
 
گفتنی است؛ در این مراسم باشکوه برنامه‌های متنوعی نظیر سرود توسط گروه سرود منتظران آفتاب و نمایش طنز با هنرمندی گروه تئاتر نخل عنبرآباد اجر شد و در پایان از تعدادی از سبز قامتان و پاسداران ناحیه مقاومت بسیج سپاه و نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت شهروندان تجلیل شد.
کد خبر 1170233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha