نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قلعه گنج با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد

عصر امروز نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قلعه گنج با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قلعه گنج با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان برگزار شد.
 
حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در این نشست، گفت: امیدواریم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این شهرستان شاهد تحول و رویکرد جدیدی در حوزه شورای فرهنگ عمومی باشیم.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قلعه گنج ابراز کرد: متاسفانه آن طور که باید و شاید تاکنون جایگاه و نقش واقعی شورای فرهنگ عمومی را درک نکرده ایم و به همین دلیل مصوبات این شورا ضمانت اجرایی برای عملیاتی شدن ندارند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه فرهنگ اتفاقی رخ دهد باید دغدغه مند باشیم و ما به عنوان اعضای این شورا باید دغدغه لازم را در خودمان ایجاد کنیم.
 
حجت الاسلام احمدی نیک اظهار کرد: از کلیه دستگاه ها در حوزه فرهنگ عمومی می خواهم که پای کار باشند چرا که ما می توانیم مثمر ثمر باشیم.
 
امام جمعه قلعه گنج عنوان کرد: اعتیاد معظل بزرگی است که ما باید در حد توان و امکانات شهرستان در این رابطه چاره ای اندیشیده کنیم.
 

«بهرام مسلمی مهنی» در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قلعه گنج، گفت: شورای فرهنگ عمومی کانون تصمیم گیری و برنامه ریزی فرهنگ و هنر شهری است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با بیان این مطلب که با همگرایی و تصمیم گیری همه دستگاه ها براساس نیازهای هر شهر باید تصمیماتی اتخاذ شود، تصریح کرد: ما به عنوان تصمیم گیران حوزه فرهنگ باید نیازهای فرهنگی این شهر را شناسایی کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: این شورا باید تصمیم ساز باشد و نیاز های روستا و شهر را شناسایی کرده تا برای رفع آنها چاره ای اندیشی کنیم.

 

مسلمی مهنی اظهار کرد: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی رصد و شناسایی ظرفیت های شهرستان است تا بتوان از این ظرفیت ها برای توسعه فرهنگی آن بهره برد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیاز امروز جامعه ما سواد رسانه ای دانست و گفت: ما باید از هنرمندان، خبرنگاران و .. به عنوان بازویی توانمند در راستای رشد و پیشرفت این شهر استفاده کنیم.

 

مسلمی مهنی با بیان این مطلب که هیچ ابزاری تاثیر گذارتر از هنر وجود ندارد، عنوان کرد: امروز برخی از مدیران ما نشان دادند که اعتقادی به رسانه ندارند ما باید در بحث تولید محتوی فعالیت کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان تصریح کرد: می طلبد در بحث کاهش آسیب های اجتماعی از ظرفیت هنرمندان استفاده کنیم بنابراین باید راه را برای آنها هموار کرد.

وی با تاکید بر این که باید برای نیاز های فرهنگی و هنری شهر تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: باید هر آسیبی که شهر را تهدید می کند شناسایی شده و برای کاهش آن آسیب، برنامه ریزی کنیم.

 
 

«محمد فلاح کهن» در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قلعه گنج، گفت: عادت های اجتماعی یک جامعه همان فرهنگ عمومی است و ما با این مهم معرفی می شویم.
 
سرپرست فرمانداری قلعه گنج افزود: ما در حوزه فرهنگ عمومی با یک سری موانع و آسیب ها مواجه هستیم که به فرهنگ ما خدشه وارد می کند.
 
وی ابراز کرد: اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی است که برای کاهش این آسیب باید زمینه ها و پس زمینه های آن را بشناسیم.
 
فلاح کهن خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال نیازمند راهکار است و ما باید در عمل ثابت کنیم که پیرو مقام معظم رهبری هستیم.
 
سرپرست فرمانداری قلعه گنج ادامه داد: تولید وضعیت خوبی ندارد و همه ما باید برای رفع موانع تولید تلاش و حمایت کنیم.
 
وی تصریح کرد: اگر اشتغال نباشد آسیب های اجتماعی در منطقه زیاد شده و این آسیب ها گریبانگیر همه مردم می شود.
 
فلاح کهن نرخ بیکاری شهرستان قلعه گنج را ۹درصد برشمرد و افزود: هر گاه اشتغال منتج به معیشت نشود آنگاه آسیب زیادی می بیند.
 
سرپرست فرمانداری قلعه گنج اظهار کرد: اگر در فرهنگ عمومی روی شعار سال تاکید کرده و آن را عملیاتی کنیم آنگاه آسیب ها خود به خود برطرف می شوند.
 
وی در خاتمه عنوان کرد: میزان بی سوادی و افزایش آمار تحت پوشش کمیته افتخار آفرین نیست باید هر ۲ مورد کاهش پیدا کند.
کد خبر 1170235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha