تغییر تقسیمات استانی در قزوین پیگیری می شود

وحیدی گفت: تغییر تقسیمات استانی مطالبه مردم، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه بوده که وزارت کشور با نگاه مثبت موضوع را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «احمد وحیدی» در نشست شورای اداری شهرستان قزوین و دیدار با جمعی از نخبگان شهرستان که امروز (چهارشنبه د۷ اردیبهشت) در سرای سعدالسلطنه برگزار شد، بیان کرد: شهرستان و استان قزوین در بیان رهبر معظم انقلاب به خوبی تببین شده است و ابعاد آن به لحاظ اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، ترانزیت و راه های ارتباطی تبیین شده است و به خوبی روشن است استان قزوین کانون مهمی در محورهای مواصلاتی است.

 

وزیر کشور ادامه داد: قزوین به لحاط تاریخی سابقه بالایی دارد به طوری که چهار تن از انبیای الهی در این شهر مدفون هستند و این ظرفیت فرصت گرانسنگی برای رشد فرهنگی و اقتصادی استان است.

 

وی افزود: در خصوص مشکل درمانی با اختصاص ۱۵ هکتار زمین پیش بینی می کنیم موضوع سرمایه گذاری در احداث بیمارستان مرتفع شود، همچنین در زمینه بازسازی بافت تاریخی با حفظ اصالت و هویت شهری این مهم پیگیری خواهد شد.

 

وحیدی با اشاره به درخواست ها برای تغییر تقسیمات استانی اظهار کرد: این موضوع مطالبه مردم، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه بود که وزارت کشور با نگاه مثبت موضوع را پیگیری خواهد کرد که قطع یقین با دارا بودن ضوابط و شرایط قانونی این موضوع دنبال خواهد شد.

 

وی یادآور شد: ظرفیت های مختلفی در استان وجود دارد که با جذب سرمایه می توان این ظرفیت ها را به توان بالفعل استان تبدیل کرد که یکی از این ظرفیت ها دشت قزوین است که پیشنهاد منطقه آوج کشاورزی می تواند در رشد استان موثر باشد.

 

کد خبر 1170264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha