امروز بزرگترین گناه ناامید کردن مردم است/ دولت به دنبال فعال کردن اقتصاد روستاهاست

آیت الله رئیسی گفت: نباید با گفتن ها، نوشتن ها، ترک فعل ها و برخی اقدامات مردم را ناامید کنیم و بزرگترین گناه امروز ناامید کردن مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» در جلسه شورای اداری استان که امشب (چهارشنبه ۷ اردیبهشت) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما به عنوان دست اندرکاران و مدیران که افتخار نوکری مردم را داریم د به معنویت، اخلاق، دلدادگی به خدا، دعا و نجوا با حضرت حق باید بیش از دیگران توجه کنیم.

 

رئیس جمهور ادامه داد: قزوین به عنوان دروازه بهشت نام گرفته است و این استان همواره مردان و زنانی را به خود دیده که برای دفاع از دین، ارزش ها وانقلاب سراز پا نمی شناسند و قبل و بعد از پیروزی انقلاب و در دفاع مقدس، شهدای بزرگواری را تقدیم کردند.

 

وی اضافه کرد:  نزدیک ۳ هزار شهید و ۷ هزار جانباز و ایثارگر در استان دلیل بر صدق و ایمان مردم و تدین و دلدادگی به خداست و باید شاکر خدا بوده و نسبت به این مردم ادای دین کنیم و بهترین زمینه برای تقرب و نزدیک شدن به خداوند متعال خدمتگذاری است.

 

آیت الله رئيسی عنوان کرد: وظیفه ماست با عمل، مردم را روز به روز امیدوارتر کرده و مشارکت مردم را در پیشرفت امور بیشتر کرده و نشاط اجتماعی را افزون کرده و در یک کلمه سرمایه اجتماعی را ارتقا بخشیم که رمز ارتقا سرمایه اجتماعی این است این حقوق در میدان عمل و اجرا دنبال شود.

 

وی تصریح کرد: همه حاضران در این جلسه و مدیران باید این حس را پیدا کنند که کار متفاوت و روش متفاوت به کار گرفته شود اگر بخواهد کار متفاوتی صورت گیرد اندیشه متفاوت لازم است  و اولین شرط برای تحول این است مدیر باید تحول خواه باشد.

 

رئیسی اعلام کرد: مهمترین شرط موفقیت در یک سازمان نقش مدیریت سازمان است، ما برای اعتبارات، برنامه و نیرو جایگاه قائل هستیم ولی مهمترین نقش برای مدیر است انتظار ما از همه مدیران و انتظار مردم از ما مدیران این است کار متفاوت شکل دهیم.

 

وی با اشاره به ضرورت احیای دشت قزوین توضیح داد: باید نسبت به دشت قزوین کار متفاوتی را شکل داد و باید این مسئله را با حساسیت دنبال کنیم تا آنچه دنظر رهبری، خواست مردم و اقتضای منطقه است محقق شده و این کار جدی در مورد دشت قزوین صورت گیرد.

 

رئیس جمهور افزود: استان قزوین علاوه بر قطب کشاورزی، قطب صنعتی است، تعطیل شدن واحد تولیدی یعنی کم رونق شدن تولید، افزایش بیکاری و آسیب هایی که به دنبال دارد.

 

وی گفت: مسئله تولید مسئله محوری است و کاری که باید همت شود این است واحدهای صنعتی که نیمه تعطیل است باید به چرخه تولید بازگردند.

 

آیت الله رئیسی اضافه کرد: قزوین استان گردشگری است، میراث فرهنگی اگر مورد استفاده قرار نگیرد حالت میرایی پیدا می کند و برای جلوگیری از این امر باید حیات داشته باشد و  اینجا زمینه بسیار دارد و صنعت گردشگری می تواند جزو صنایعی باشد که مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در ادامه تأکید کرد: دانشگاه بین المللی در قزوین ظرفیت بسیاری دارد این ظرفیت باید احیا شود و امروز نیاز برای آمدن ایران اسلامی در بین کشورهای مختلف بالاست و دانشگاه بین المللی این ظرفیت را دارد.

 

رئیس جمهور گفت: امروز بعد از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی که خدمات بسیاری انجام شده است، نباید با گفتن ها، نوشتن ها، ترک فعل ها و برخی اقدامات مردم را ناامید کنیم و بزرگترین گناه امروز ناامید  کردن مردم است.

 

وی اظهار کرد: روز گذشته رهبری فرمودند دانشجوباید با امید زندگی کند و آینده اش را پیش بینی کند، ما در روستاها برق، آب و خانه بهداشت داریم ولی کشاورز روستا را ترک می کند ما فعال کردن اقتصاد روستا را در دولت دنبال می کنیم و تلاش شود روستایی در روستا بماند.

 

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: رهبری در راس سیاست ها را اعلام کرده و ما باید اجرا کنیم و خود را در کسوت مجری و فعال در این میدان ببینیم.

 

وی یادآور شد: امروز فرهنگ ما باید فرهنگ ما می توانیم باشد و اولین تحول در رویکردها و دومین تحول در فرآیندها است، ارزش ها ثابت بوده ولی روش ها متغییر است و مدیران بازنگاهی کنند و این کار به معنای نگاه تحولی است.

 

کد خبر 1170301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha