با سفر هیأت دولت به خراسان شمالی، مانه و بام و صفی آباد شهرستان می‌شود

"محمد وحیدی" با اعلام اینکه مراحل نهایی تبدیل شدن مانه و بام و صفی آباد به شهرستان انجام شده، ابراز امیدواری کرد که در سفر هیأت دولت به استان این مهم به صورت رسمی ابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "محمد وحیدی" نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: بارها و بارها به مسئولان کشوری برای به تعویق افتادن سفر هیأت دولت به خراسان شمالی ابراز گلایه کرده‌ایم زیرا این استان به لحاظ مشارکت بالا در انتخابات و میزان رأی به حجت الاسلام رییسی جزو رتبه‌های بالا بود و‌ می‌بایست بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

 

وی در عین حال برنامه‌ریزی دولت برای سفر به استان در سال ۱۴۰۱ را خالی از لطف هم ندانست و‌ اظهار کرد: به لحاظ مالی شرایط دولت خیلی بهتر است و دست دولت برای اقدامات توسعه‌ای و سازنده بازتر از سال گذشته است.

 


وحیدی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر تعطیلی قریب الوقوع بیمارستان ارتش در بجنورد عنوان کرد: با وجود کم شدن نیروهای ارتش در استان نباید شاهد کم شدن و از بین رفتن ظرفیت‌های ارتش در استان باشیم و سهم ارتشیان در استان همان حداقل‌های امکانات رفاهی نباید از بین برود.  

 

وی با بیان اینکه از وزیر خواستم تا میزان سرمایه‌گذاری ارتش برای احقاق مصوبات سفر رهبری به استان مشخص شود، اضافه کرد: با توجه به شرایط استان خراسان شمالی اصلأ موافق کم شدن ظرفیت ارتش نیستیم و شرایط می‌طلبد که تمرکز بیشتری روی نیروی زمینی ارتش در این استان شود.

 

تغییرات در تقسیمات استانی زمینه ساز جذب اعتبارات بیشتر


وحیدی همچنین با اشاره به اینکه نگاهی نو به تقسیمات استانی می‌تواند محرومیت زدایی به همراه داشته باشد، گفت: ایجاد شهرستان‌های جدید در استان فرصت‌های جدید برای منطقه ایجاد می‌کند و برای شهرها تحول  آفرین خواهد بود.

 

در عین حال نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در خانه ملت به نهایی شدن تبدیل بام و صفی آباد و مانه به شهرستان اشاره کرد و افزود: گیفان و بدرانلو هم دهستان‌هایی در بجنورد هستند که دیگر قابلیت تبدیل شدن به بخش را دارند.

 


به گفته‌ی وحیدی بخش عمده‌ای از توسعه مناطق به همین تقسیمات گره خورده است تا زمانی که ماهیت هر یک از دهستانن‌ها، بخش‌ها، شهرها و‌ شهرستان‌ها ارتقاء پیدا نکند نمی‌توان برای جذب اعتبارات گام‌های بلند برداشت.

 


 فرودگاه بجنورد ملی هم نیست چه رسد به بین المللی

 

وحیدی فاصله فرودگاه بجنورد را تا ملی و‌ بین المللی شدن زیاد دانست و گفت: در حال حاضر در فرودگاه بجنورد پروازها فقط به مسیر تهران انجام می‌شود و این اصلأ زیبنده نیست اگر چه پروازها نسبت به قبل شرایط بهتری دارند ولی باید تلاش کرد مسیرهای دیگری هم در لیست قرار داد.


وی به پرسش خود از وزیر راه در ارتباط با پروازهای فرودگاه بجنورد اشاره کرد و گفت: اگر پروازهای فعلی به صورت مداوم صورت پذیرد امکان اینکه خط‌های پروازی دیگری هم تعریف شود وجود خواهد داشت.


 

لزوم راه اندازی فاز دوم پتروشیمی

 

نماینده مردم پنج شهرستان در مجلس همچنین به مصوب شدن راه‌اندازی فاز دوم پتروشیمی در سفر هیأت دولت به استان تأکید کرد و گفت: پیش از این گفته می‌شد برای راه اندازی فاز دوم مشکل تأمین گاز و آب وجود دارد ولی راه حل های نهایی برای رفع این موانع ارایه شده و دیگر سدی پیش راه نیست.


وی با بیان اینکه صنعت باید زایش داشته باشد و‌ تمام پتروشیمی های کشور به فاز دوم مجهز شده‌اند، افزود: این اطمینان در سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود که مشکلی برای راه اندازی فازم دوم وجود نخواهد داشت و هیأت دولت باید هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری اقدام کند.


 

راه آهن باید به ایستگاه نهایی برسد

 

وحیدی یکی دیگر از مطالبات مردمی را نهایی شدن راه‌آهن مشهد گرگان دانست و گفت: اعتبار لازم برای این پروژه با منابع داخلی تأمین نمی‌شود و به واسطه فاینانس با کشور چین باید برآورد شود.


وی با تأکید بر اینکه این پروژه‌سال‌هاست که همچنان روی میز مسکوت باقی مانده است، افزود: در سفر رییس جمهور به خراسان رضوی از این راه آهن به عنوان یک راه آهن زائری یاد شد و اهمیت این پروژه را نسبت به گذشته بیشتر و ضروری‌تر کرد و رتبه‌ی این پروژه به اجرا نزدیک‌تر شده است.

 

 فقیرترین استان

وحیدی همچنین شرایط استان را در شاخص‌های فلاکت و فقر در کشور دومین استان یعنی بعد از سیستان و‌بلوچستان اعلام کرد و گفت: شاخص امید به زندگی استان  ۱.۵ سال کمتر از میانگین کشوری است که ما در شاخص‌های رفاه، بهداشت، حتی آب شرب و تغذیه سالم از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

 

 

کد خبر 1170302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha