برای توسعه صنعت گردشگری در قزوین باید کار جدی صورت گیرد

آیت الله رئیسی گفت: برای توسعه صنعت گردشگری در استان قزوین باید کار جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» در نشست خبری که امشب (چهارشنبه ۷ اردیبهشت) در سالن جلسات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین قطب کشاورزی است و دشت قزوین دشت حاصلخیز است و برنامه دولت نسبت به دشت قزوین این است که کار دانش بنیان و علم پایه را دنبال کند و این از مصوباتی است که در سفر دنبال می شود و خواسته مردم و مقام معظم رهبری بوده که در سفر به قزوین نسبت به این نکته به عنوان سرمایه تاکید کردند.

 

رئیس جمهور ادامه داد: قزوین استانی صنعتی است و صنایع آن باید دانش پایه شدن را مورد پیگیری قرار دهد، ما در مرکز ستاد احیا کارگاه ها و کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل را فعال کردیم و قرار شد در استان هم فعال شود تا کارخانه ها را از این وضعیت خارج کنیم.

 

وی با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان افزود: استان در حوزه بهداشت و درمان مشکلاتی دارد  که با توجه به این امر بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در قزوین که ۲۰ درصد پیشرفت دارد در سفر تصویب شده است.  

 

آیت الله رئیسی افزود: در بحث آب در استان کمبود آب نداریم بلکه مدیریت آب را باید اصلاح کنیم ما در کشور تنش های آبی را در خیلی شهرها و استان ها داریم و ما به دنبال اصلاح مدیریت آب هستیم.  

 

وی تأکید کرد: قزوین قطب کشاورزی، صنعتی و گردشگری است، در استان قزوین نسبت به این امر (گردشگری) غفلت شده به طوری که دولتخانه صفوی مرکزیتی است که معرفی نشده و باید ترمیم، آزادسازی و استفاده از این مرکز مورد توجه باشد البته نه فقط دولتخانه بلکه مراکز مختلفی در استان داریم که درست معرفی نشده است و اصحاب رسانه باید تلاش کند و دولت برای احیا این مکان ها باید پیگیری کند و نسبت به توسعه صنعت گردشگری در استان باید کار جدی صورت گیرد.

 

رئیس جمهور در ادامه گفت: ما کمبود تولید برق در کشور داریم و برنامه ریزی شده برای ۳۵ هزار مگاوات که باید تولید شود و برنامه ریزی شده که چه بخشی از آن توسط بخش نیروگاه های هسته ای تولید شود.

 

وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم در زمستان ۱۴۰۰ بر خلاف چند سال گذشته قطعی برق و گاز خانگی را نداشتیم و کمبود از طریق کارخانجات که مدت خاصی متوقف شدند، جبران شد.

 

آیت الله رئيسی در پایان یادآور شد: قانون بودجه اقتضائاتی دارد، بر اساس اقتضائات بودجه برای دولت تکالیفی تعیین شده است، ان شاالله ظرف چند روز آینده گزارش لازم نسبت به وضعیت بودجه ۱۴۰۱ و نوع مدیریت بر بازار ارائه می شود.

 

کد خبر 1170303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha