تحقق  شعار «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» در فارس با برگزاری مسابقات ملی مناظره دانش آموزی

کریمی گفت: تحقق شعار «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» از اهداف سازمان دانش‌ آموزی است که در مسابقات ملی «مناظره دانش ‌آموزی» فرصت آن ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی کریمی»، امروز (پنج شنبه 8 اردیبهشت) با اشاره به برگزاری مسابقات ملی «مناظره دانش ‌آموزی» در کشور در جمع خبرنگاران گفت: سازمان دانش ‌آموزی فارس با برگزاری این مسابقات از مرحله مدرسه، منطقه، شهرستان و استان باعث پویایی خاصی میان دانش ‌آموزان شده است.

رئیس سازمان دانش‌ آموزی فارس افزود: مناظره دانش ‌آموزی، فرصت تربیتی است که تمرین شنیدن نظرات مختلف و گسترش فرهنگ نقد و نقادی را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: یکی از مهارت های مورد نیاز نوجوانی و کودکی، تفکر نقادانه و سخنوری است که ایجاد فرصت این مهم از وظایف نظام تعلیم و تربیت به شمار می رود.

کریمی اعلام کرد: مسابقات ملی «مناظره دانش ‌آموزی» از سال گذشته در سازمان دانش‌ آموزی کشور آغاز شد و مورد استقبال بی ‌نظیر دانش ‌آموزان سراسر استان ‌ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: تحقق  شعار «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» از اهداف سازمان دانش‌ آموزی است که در مسابقات ملی «مناظره دانش ‌آموزی» فرصت آن ایجاد می شود.

کریمی اضافه کرد: مرحله استانی مسابقات ملی «مناظره دانش ‌آموزی»  با حضور بیش از ۴۰ تیم از مناطق و شهرستان‌ های مختلف  فارس در حال برگزاری است و این مناظره‌ ها موجب توسعه فرهنگ گفت وگو و آموزش و ارتقای مهارت تفکر خلاق و نقادانه و مهارت سخنوری در دانش ‌آموزان می شود.

وی با اشاره به خط مشی این مسابقات نیز گفت: ملزم شدن به اصول اخلاقی در نقد آرای طرف مقابل و نقل قول از اشخاص و آثار، پرهیز از ورود به نزاع‌ های غیرعلمی و مجادلات روزمره و مرسوم،  نقل قول ‌ها و واقعی بودن مواضع گروه ‌ها و اعضا و ... از این موارد سات که نوعی تمرین عملی برای پذیرش نقدهای دیگران و ارائه مطالب خود در زندگی واقعی به شمار می رود.

رئیس سازمان دانش ‌آموزی فارس ادامه داد: این مسابقات ویژه دانش‌ آموزان عضو سازمان دانش‌ آموزی شامل پیشتازان، دانش‌آموز-خبرنگاران خبرگزاری «پانا» و اعضای مجلس دانش آموزی در سراسر استان برگزار شده و تیم های برتر نیز به استان معرفی شده‌ اند.

وی اضافه کرد: مرحله اول استانی گروه دختران به صورت ویدئو کنفرانسی امروز برگزار می شود و در این مرحله که به صورت تک حذفی است، ۲۳ تیم از گروه دختران و ۱۵ تیم از گروه پسران با یکدیگر رقابت می کنند و تیم ها قبل از شروع مسابقات باید مرامنامه‌ امضا کنند و تیم‌ های شرکت کننده در مرحله استانی مسابقات از ۲۳ شهرستان استان فارس حضور دارند.

کریمی نقش و جایگاه تشکیلات دانش ‌آموزی در تحقق ایران قوی را موثر دانست و گفت: موضعاتی مانند تشکیلات دانش ‌آموزی در تحول نظام آموزش و پرورش کشور، جایگاه فضیلت‌ های اخلاقی در فعالیت های تشکیلاتی، نقش توسعه آموزش مجازی در ارتقای آموزشی و پرورشی و نقش توسعه فضای مجازی در ارتقای کیفی فعالیت ‌های تشکیلاتی از محورهای این دوره از مسابقات هستند.

کد خبر 1170341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha