جشنواره شعر آیینی در قلعه گنج برگزار می‌شود

بهرام مسلمی مهنی گفت: شهرستان قلعه گنج ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فرهنگی دارد و مقرر شد جشنواره شعر آیینی نیز در این منطقه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در سفر به شهرستان قلعه گنج با هنرمندان این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
 
«بهرام مسلمی مهنی» در دیدار با هنرمندان این شهرستان، گفت: تمدنی ماندگار می شود که از ابزار هنر عبور کند و اگر سواد رسانه ای وجود نداشته باشد، این مهم محقق نمی شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان آموزش را اولین اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در حوزه فرهنگی و هنری دانست و خاطرنشان کرد: باید برای تمامی هنرمندان در هر حوزه ای کلاس های آموزشی برگزار شود.
 
وی با بیان این مطلب که جشنواره شعر آیینی در شهرستان قلعه گنج برگزار می شود، عنوان کرد: این شهرستان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فرهنگی دارد و مقرر شد جشنواره شعر آیینی نیز در این منطقه برگزار شود.
 
مسلمی مهنی با اشاره به اختصاص اعتبار به شهرستان ها گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی اعتباری به اداره ارشاد  قلعه گنج اختصاص داده شده است.
 
 
 

«حجت دهقان» در این دیدار، با بیان این مطلب که زبان هنر باید تخصص داشته باشد، گفت: استعداد های بسیار درخشانی در سطح منطقه داریم و چون آموزش ندیده اند، همین امر موجب عقب افتادگی منطقه شده است.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قلعه گنج با تاکید بر لزوم آموزش هنرمندان منطقه، تصریح کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی با زبان هنر قابل تغییر است ما آمادگی همکاری با هنرمندان در زمینه تولید محتوا با محوریت آسیب های اجتماعی را داریم.
 
وی با بیان اینکه هنرمندان را باید با آموزش صحیح پرورش دهیم، خاطرنشان کرد: امروز هنر به یک علم تبدیل شده پس باید به هنرمندان آموزش دهیم تا این علم گسترش یابد.
 
دهقان تصریح کرد: تولیدات و آثار هنری هنرمندان تاثیر بسزایی بر روح و روان انسان می تواند داشته باشد.
 
 
 
 

«محمد فلاح کهن» در دیدار با هنرمندان شهرستان قلعه گنج، گفت: هنرمندان میزبان ملت ها هستند و سیاستمداران مهمان می باشند.
 
سرپرست فرمانداری قلعه گنج با بیان این مطلب که آنچه که در تاریخ می ماند هنر است، خاطرنشان کرد: گنج های قلعه گنج اندیشه ها، تفکرات و  هنرمندان هستند.
 
وی اظهار داشت: وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قلعه گنج کشف استعدادهای مستعد و پرورش این استعداد ها است.
 
سرپرست فرمانداری قلعه گنج عنوان کرد: متاسفانه مشوق های فرهنگی ما در جامعه سیاست زده و بحران زده کمرنگ شده و آن گونه که باید به اصحاب فرهنگ و اندیشه توجه نشده است.
 
وی عنوان کرد: امروز معیشت اقشار هنرمند تحت شعاع جامع شتاب زده سرمایه داری قرار گرفته و فرهنگ سنتی حاکم بر جامعه ما مناسب توسعه اقتصادی نیست.
 
فلاح کهن با بیان اینکه دانش آموزان کارآموز غنای فرهنگی شان ضعیف است، عنوان کرد: ما نسبت به هویت و ریشه های خودمان ضعیف هستیم.
 
سرپرست فرمانداری قلعه گنج این شهرستان را سرشار از استعدادهای درخشان دانست و گفت: ما در شهرستان قلعه گنج تک ستاره های در همه حوزه های هنری داریم که ظرفیتی برای این منطقه می باشند.
کد خبر 1170423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha