پایش بازار برای کنترل قیمت ها انجام می شود

زیویار گفت: پایش بازار در کنترل قیمت ها و مهار تورم بسیار موثر است بنابراین باید به صورت مستمر و هدفمند در استان انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « فرهاد زیویار» امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار، اظهار داشت: آرامش بازار شب عید، ماه مبارک رمضان و همچنین تهیه اقلام مورد نیاز مردم مرهون زحمات و برنامه‌ریزی‌هایی است که حوزه اقتصادی استان متقبل شده و این خدمات قابل تقدیر است .

 

وی با بیان اینکه رسالت ستاد تنظیم بازار هماهنگی و هم افزایی بین دستگاهی جهت ارائه خدمات به مردم استان است ادامه داد: اقدامات و برنامه ریزی های ستاد در بازار استان قابل قبول است اما در برخی زمینه‌ها نیازمند انجام کارهای بیشتر برای تنظیم و تثبیت قیمت ها هستیم .

 

استاندار لرستان تاکید کرد: پایش بازار از اقداماتی است که در راستای مهار تورم اهمیت ۲چندانی پیدا می کند بنابراین ضرورت دارد در بازه زمانی مشخص و کوتاه‌مدت، با برنامه ریزی توسط دستگاه های اجرایی مرتبط انجام پذیرد.

 

زیویار با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار ظرفیتی برای تثبیت قیمت ها است افزود: جذب و اختصاص اعتبار مورد نیاز از دیگر نکاتی است که برای تثبیت قیمت ها لازم به نظر می رسد و ضرورت دارد در این رابطه نیز اقدامات اثر گذاری صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: نظارت بر قیمت ها و تامین اقلام مورد نیاز دیگر رکن اساسی تثبیت قیمت هاست که با کار گروهی و همکاری بین دستگاهی می توان اقدامات مهمی را در این زمینه انجام داد .

 

 استاندار لرستان یادآور شد: هر گونه گران‌فروشی، کم فروشی یا احتکار اجناس موجب تنش در بازار می شود که دستگاه های نظارتی باید در این رابطه نیز نظارت ها را افزایش دهند و به این موضوع کم توجهی نشود.

 

 زیویار اظهار داشت: تامین مایحتاج مردم و نیازهای بازار با پیگیری و اتخاذ تدابیر مناسب در دستور کار باشد و در صورت کمبود در بازار نسبت به تهیه اقلام مردم در سریعترین زمان ممکن اقدام شود .

کد خبر 1170426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha