راهپیمایی روز قدس بخشی از مبارزه با استکبار است

حجت الاسلام حسینی گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه دینی و اعتقادی ما مسلمان است که باید با ظلم و ظالم مبارزه کنیم لذا شرکت در این راهپیمایی هم از نظر عقلی و شرعی مطلوب و بخشی از مبارزه با استکبار جهانی است.

خبرگزاری شبستان- مشهد- مرضیه وحدت؛ امام(ره) جمعه آخر ماه مبارک رمضان را با توجه، عنایت خاص و با نگاه راهبردی، روز قدس اعلام کردند که همه امت اسلامی در سراسر جهان و همه آزادی خواهان از ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند لذا برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس باعث تقویت بیش از پیش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مسلمان و آزادیخواهان جهان شده تا آرمان های آزادیخواهانه، استقلال طلبانه و آزادی بخش را دنبال و با نقشه ها و توطئه های دشمنان با اعتقاد راسخ مقابله کنند.

به مناسبت روز جهانی قدس این خبرگزاری با «حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی » امام جمعه موقت مشهد گفتگویی داشته که در ادامه تقدیم می شود:

 

چرا بر حضور در راهپیمایی روز قدس تاکید شده و وطیفه هر مسلمانی است که در این راهپیمایی شرکت کند؟

امام راحل با بینش عمیق خود جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کردند و این نامگذاری به دلیل اهمیت این قضیه است تا همه اعم از شیعه و سنی به مسئله قدس به عنوان قبله اول مسلمین و رژیمی که اکنون در آنجا حکومت می کند و کاملا با اسلام و مقدسات اسلامی مخالف است، توجه پیدا کنند.

البته این رژیم توسط استکبار جهانی شکل گرفته است، آنها این رژیم را در فلسطین ایجاد و به عنوان یک حکومت به رسمیت شناختند و حمایت کردند؛ اصل ایجاد این رژیم مقابله با همه ادیان اسلامی از جمله مسیحیت، یهودیت و اسلام و مخصوصا اسلام  است. آنها می خواستند در اینجا پایگاهی داشته باشند تا بر خاورمیانه تسلط و اشراف داشته باشند به همین منظور این رژیم را ایجاد کردند.

آنها وقتی فلسطینی ها را از خانه و کاشانه خود بیرون راندند به مبارزه با این رژیم برخاستند و حرکت هایی انجام دادند اما با حمایت قدرت های استکبار جهانی، مردم فلسطین نتوانستند کاری از پیش ببرند و تقریبا ناامید شدند؛ با پیروزی انقلاب اسلامی به برکت امام راحل که از جمله شعارهای ایشان مبارزه تمام کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیسم به هر شکل ممکن، برای دفاع از مردم فلسطین، یکی از اقدمات در جهت حمایت از آنها شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس و اعلام بیزاری و نفرت از عملکرد این رژیم پلید می باشد تا سارمان ملل و سایر حکومت های طرفدار رژیم بدانند مردم مسلمان فلسطین تنها نیستند و مسلمانان روی این مسئله حساس هستند و اینها به آسانی نمی توانند این لقمه را قورت دهند.

بنا به نام گذاری روزجهانی قدس توسط امام راحل (ره) هر سال جمعه آخر ماه مبارک رمضان، کشورهای مسلمان و غیر مسلمان راهپیمایی برگزار می کنند بنابراین شرکت در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه دینی و اعتقادی ما مسلمان است که باید با ظلم و ظالم مبارزه کنیم لذا شرکت در این راهپیمایی هم از نظر عقلی و شرعی مطلوب است.

 

مسئولیت انسانی و اسلامی هر مسلمان در حمایت و دفاع از مظلوم به ویژه مسئله فلسطین چیست؟

خداوند در قرآن کریم می فرماید:« تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّوالتقوی » در راه نیکى و پرهیزگارى با هم تعاون کنید و پیامبر (ص) در حدیثی فرمودند: «کسی که صبح بیدار شود در حالی که اهمیتی به امور مسلمان ندهد مسلمان نیست» در واقع با استناد به این آیه از قرآن کریم و روایت از پیامبر گرامی اسلام (ص) و احادیث دیگر با این مضمون می توان گفت: مسلمان واقعی کسی است که امور مسلمان را مهم بشمارد و اهمیت دهد و به پیشبرد اهداف اسلامی کمک کند.

ما مردم فلسطین را مسلمان و مظلوم می دانیم و باید به امر آنها اهمیت دهیم و شرکت در راهپیمایی، اهمیت به امور آنها و کمک به آنها است لذا در حدی که می توانیم نباید کوتاهی کنیم و کمک های دیگری که نیاز دارند را به آنها داشته باشیم و از جهتی که به این دستور قرآن عمل کرده باشیم شرکت در راهپیمایی روز قدس را لازم می دانیم.

 

وظیفه طلاب علوم دینی در روشنگری و تبیین مسئله قدس و دفاع از مظلوم چیست؟

پیش قراول نظام اسلامی روحانیت هستند و نیک و بد این نظام منتسب به روحانیت است و روحانیت معتقد به این مسائل و این مسائل را باور دارد و وقتی باور دارد، هم در این مسائل جلودار است و هم دیگران را به عنوان امر معروف وادار به انجام این کار می کند و اگر زمینه مساعد باشد تبیین نیز باید داشته باشد که این رژیم فاسد در فلسطین چه اهدافی را دنبال می کند؟ و وظیفه هر مسلمان برای از بین بردن این رژیم و خنثی کردن اهداف اینها به هر شکل ممکن، چیست؟ و این را برای مردم تبیین کند تا مردم با عشق و علاقه و با احساس مسئولیت شرعی در این راهپیمایی شرکت کنند و این وظیفه طلاب است .

 

استکبار ستیزی یعنی چه و مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی چگونه می تواند باشد؟

استکبار ستیزی همین مقاومتی است که امروز در بین مسلمانان به وجود آمده است و معنی استکبار ستیزی، ستیز با باطل و ناحق است و چون دنیای استکبار فقط جنبه مادی را می بیند البته در کشورهای اروپایی و امریکا مردم به وجود خدا اعتقاد دارند و این هیئت حاکمه است که این اعتقادات را ندارد و همه ستیز ما با آنها است و هدف اصلی سردمداران ظلم و جنایت گرفتن ثروت دنیا و ایجاد کارخانه های عظیم کشتی سازی، اسلحه سازی و هواپیما سازی است که البته همه در اختیار یهود است.

آنها برای حفظ کیان و ثروت خود همه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی را تحت ظلم قرار می دهند و می خواهند اینها را برای حفظ موقعیت خود داشته باشند لذا ما باید تا حد امکان با اینها مبارزه کنیم و دستور دین ما و آخرین وصیت امام علی (ع) است که : دشمن ظالم باشیم و یار مظلوم.

دشمنی همین است که در حد توان با سران ظلم مبارزه کنیم و شاید تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مظلومان جهان به ویژه فلسطین بسیار ناامید بودند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پایداری آن امیدوار شدند که می توان با ظلم و ظالم مبارزه کرد لذا راهپیمایی روز قدس بخشی از مبارزه با استکبار جهانی است.

کد خبر 1170539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha