هم گرایی و هم افزایی نهاد ها در شناخت آسیب های اجتماعی باید اولویت اول شورای فرهنگ عمومی باشد

بهرام مسلمی مهنی گفت: هم گرایی و هم افزایی نهاد ها در شناخت آسیب های اجتماعی باید اولویت اول شورای فرهنگ عمومی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «بهرام مسلمی مهنی» در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد، اظهار داشت: رهبری در حوزه فرهنگ بسیار دغدغه مند و ناراحت هستند.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در جنوب کرمان، تصریح کرد: یکی از تاکیدات رهبری  رفع دغدغه های فرهنگی در  جنوب کرمان است.
 
وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی به عنوان کانون تصمیم گیری می تواند در رفع دغدغه مقام معظم رهبری موثر باشد.
 
مسلمی مهنی آسیب شناسی در جنوب کرمان را نیازمند سند توسعه راهبردی هر شهری دانست و افزود: چرا که تاکنون در حوزه فرهنگ بحث و گفتگوهای زیادی صورت گرفته اما عملا اتفاقی روی نداده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر فرهنگ سازی سواد رسانه ای و بررسی آسیب های اجتماعی در جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان باید از حالت تصدیگری خارج شود چرا که ما برای رفع آسیب ها و مشکلات باید بر مردم تکیه کنیم.
 
وی عنوان کرد: برای توسعه فعالیت های فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی اعتباری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اختصاص شده است و طرح بسیار خوبی ارایه شده و بزودی عملیاتی می شود.
 
مسلمی مهنی با تاکید بر شناسایی نیازهای اساسی فرهنگ در شهرستان عنبرآباد، اظهار کرد: جهاد تبیین و سواد رسانه ای باید در اولویت باشد.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با بیان اینکه فرهنگ دارای مفهوم گسترده ای است، ادامه داد: شکل گیری این مهم همزاد تمدن ها است.
 
وی تصریح کرد: همزمان با تمدن ها، فرهنگ نیز شکل گرفته است و فرهنگ ها متفاوت و مختلف می باشند.
 
مسلمی مهنی ابراز کرد: فرهنگ ما فرهنگی غنی است و امروز باید فرهنگ ما آسیب شناسی شود چرا که باید بدانیم چه عاملی موجب شده تا فرهنگ دینی و اسلامی ما به فرهنگی خلاف سوق داده می شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: تحقق این مهم مستلزم زمان است و به صرف گفتاری هم عملیاتی نمی شود باید بتوانیم جامعه را به سمت و سوی فرهنگ های دینی اسلامی سوق دهیم.
 
وی با تاکید بر این که اصلاح فرهنگ را باید از جوامع کوچک تر که خانواده است شروع کنیم، خاطرنشان کرد: فرهنگ با گفتار عملی نمی شود تلاش مضاعف می طلبد که آسیب هایی که در جامعه شاهد هستیم را با کار کارشناسی مورد بررسی قرار دهیم و ببینم چه عاملی ما را از مسیر راه اصلی منحرف کرده است.
 
مسلمی مهنی نقش مدرسه و سایر فضاهای فرهنگی در توسعه فرهنگ را بسیار مهم و کار ساز دانست و گفت: فرهنگ و ارشاد ظرفیت خوبی برای فرهنگ سازی می باشد.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان عنوان کرد: هر نهاد فرهنگی باید فرهنگ و شعائر دینی و اسلامی را به فراخور وسع خود پیگیری کند تا به نتیجه مطلوب برسیم چرا که خواستن توانستن است.
 
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم فرهنگ ایده آل در جامعه پیاده شود باید همه ما در این زمینه  تلاش کنیم قطعا به نتیجه خواهیم رسید.
کد خبر 1170561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha