مدل سه ضلعی توسعه در شهرستان فارسان تدوین شد

صالحی گفت: استقرار صنایع خرد و متوسط، کشاورزی نوین و گردشگری مدل سه ضلعی توسعه در شهرستان است که برنامه‌ها در سال جاری بر اساس آن تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سید «هادی صالحی» امروز (پنجشنبه ۸ اردیبهشت) در نشست شورای اداری شهرستان فارسان که با حضور استاندار در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: این شهرستان دارای ۱۰۵ هزار و ۷۲۸ نفر جمعیت است و سه هزار و ۸۰۰ نفر هم جمعیت عشایری دارد که در مساحت پنج هزار و ۵۸۵ کیلومترمربعی شهرستان پراکنده شده است.

 

به گفته سرپرست فرمانداری فارسان، شهرستان فارسان سه و نیم درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده و ۱۱ درصد محصولات کشاورزی استان را تولید می‌کند.

 

سرپرست فرمانداری فارسان به قابلیت‌های گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۴ درصد نقاط گردشگری و هفت درصد نقاط تاریخی استان در شهرستان فارسان واقع شده است.

 

صالحی با اشاره به فعالیت ۶ مرکز دانشگاهی در شهرستان فارسان، اظهار داشت: پنج هزار دانشجو در سطح شهرستان مشغول تحصیل هستند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان فارسان از وجود سینما و مجتمع فرهنگی محروم است، اظهار داشت: تکمیل مجتمع های فرهنگی و هنری باباحیدر و جونقان و کتابخانه های عمومی و مصلی جزو مطالبات بخش فرهنگ این شهرستان است.

 

صالحی، رفع تداخلات و حریم ها را از مهمترین نیازهای شهرستان عنوان کرد و افزود: این موضوع در حوزه گردشگری مشکلاتی ایجاد کرده است.

 

وی، احداث دانشکده پرستاری شهرستان فارسان را از مهمترین مطالبات این شهرستان برشمرد و گفت: به واسطه قابلیت هایی که وجود دارد می‌طلبد این طرح در شهرستان اجرایی شود.

 

سرپرست فرمانداری فارسان تصریح کرد: تکمیل و تجهیز و تعمیر خانه مشروطیت استان که بر اساس قانون باید در اختیاری شهرداری قرار گیرد و سنگ نوشته مشروطیت در پیرغار از مهمترین اقداماتی است که باید در این حوزه شکل گیرد.

 

صالحی با بیان اینکه مرکز شهرستان فارسان از وجود شهرک صنعتی بی‌بهره است، اظهار داشت: همچنین می‌طلبد زیرساخت‌ها در نقاط صنعتی شهرستان ایجاد شود.

 

وی به طرح‌های حوزه آب شهرستان فارسان اشاره کرد و گفت: تکمیل جاده سدباباحیدر، جاده دسترسی به آن و شبکه آبرسانی از خروجی سد تا آخرین نقطه شهرستان از مهمترین این طرح‌ها به شمار می‌رود.

 

به گفته صالحی، مطالعه سد گوجان و فاضلاب شهرها و اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان از دیگر ضرورت‌های شهرستان در حوزه آب به شمار می‌رود.

 

سرپرست فرمانداری فارسان خاطرنشان کرد: فاز دوم بیمارستان سید الشهدا و تجهیزات برای این بیمارستان و ایجاد تجهیزات در بیمارستان سینا از نیازمندی‌های شهرستان در بخش سلامت است.

 

کد خبر 1170599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha