سعدی با بهره گیری از اصطلاحات خوشنویسی در ظرف سلیقه خوبش نمونه ای از زبان معرفی کرده است

کمالی سروستانی گفت: ابزار خوشنویسی سبب سخن پردازی و خلق مفاهیم بزرگی فراهم و سعدی با بهره گیری از اصطلاحات خوشنویسی در ظرف سلیقه خوبش نمونه ای از زبان معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کوروش کمالی سروستانی»، امشب (پنج شنبه ۸ اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه محفل انس که در سعدیه شیراز برگزار شد، گفت: ایام خجسته یادروز سعدی در کنار هنرمندان ایران زمین در مراسم گشایش سومین محفل انس توفیق دیدار داریم.

رئیس مرکز سعدی شناسی با اشاره به اینکه رابطه خوشنویسی با مفاهیم زیباشناسی عرفان و ادبیات در تاریخ ایران امری آشکار است، تاکید کرد: از دیرباز تاکنون خط یکی از ابزارهای شناخت تمدن ها و فرهنگ ها و اندیشه های انسانی است.

وی با اشاره به اینکه خط  با ارائه شکل و محتوا از یک نظر پیام مستقیم خود را منتقل می کند، افزود: ابزار خوشنویسی سبب سخن پردازی و خلق مفاهیم بزرگی فراهم و سعدی با بهره گیری از اصطلاحات خوشنویسی در ظرف سلیقه خوبش نمونه ای از زبان معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش در ادامه، استاد «یدالله کابلی خوانساری» هم گفت: شیراز دردانه شعر و ادب و فضیلت است و امروز خوشحالم به واسطه هفته سعدی شاهد برپایی محفل انس هستیم.

استاد خوشنویسی با یادآوری این مطلب که هنرمندان پویا و فعال در شعر شیراز، شهر صلح، عشق، مهر و زیبایی توانستند به جریان پایداری به عنوان محفل انس، نمایشگاهی برپا کنند و با این نمایشگاه نشان دهند که هدفمند به دنبال احیا و ترویج هنر شکسته نویسی هستند، تاکید کرد: هنر به عنوان ودیعه الهی تجلی گاه عشق الهی است و یگانی دست و دل و وحدت درون است و هنر خوشنویسی در میان هنرهایی که به عالم معنا متصل است و بیش از هزار سال است در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و هنری خدمت ارائه کرده است و با برپایی این نمایشگاه ها توانستیم جریان جمعی در سطح کشور جذب کنیم و باعث می شود تا هنر ترویج بیشتر یابید.

 

 

کد خبر 1170603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha