خدمات پژوهشی و پزشکی وزارت بهداشت در نمایشگاه قرآن کریم

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم خدماتی از قبیل واکسیناسیون، طب سنتی و ایرانی، خدمات دندان‌پزشکی، روان‌شناسی و ارائه مقالات پژوهشی در حوزه جوان‌سازی جمعیت و سایر خدمات را ارائه می‌کند.

احسان آقاپور، مسئول وزارت بهداشت در بخش دانشگاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، در مورد فعالیت‌های این غرفه گفت: امسال تلاش ما برگزاری برنامه‌هایی با محوریت مردم بود تا جذابیت بیشتری برای مردم داشته باشد، به همین منظور برای استفاده از ظرفیت و توان ‌وزارت بهداشت در ‌راستای کمک‌ و ارتباط با مردم برنامه‌‌ریزی کردیم.

وی ادامه داد: در وهله اول باتوجه به شرایط کرونایی جامعه و تاکید مصلی و نمایشگاه قرآن‌ کریم بر واکسیناسیون، تیمی را برای تزریق واکسن در‌ مصلی فراهم‌ کردیم که با استقبال خوبی روبرو بودیم.

آقاپور طرح جوانی جمعیت را یکی از فعالیت‌های مهم این غرفه دانست و افزود: در این بخش سعی کردیم از متخصصین زنان و مامائی در ‌محل غرفه بهره ببریم تا مشاوره‌هایی برای خانواده‌ها در‌ راستای جوان‌سازی جمعیت داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های ما طب ایرانی است که به سه بخش مشاوره‌های تخصصی، سبک‌زندگی و طب ایرانی و‌ میز کودک تقسیم می‌شود. همچنین بخش مزاج‌شناسی و سالم بودن و سنجش سلامت را هم داریم.

آقاپور یادآور شد: مرکز قرآن و وحدت وزارت بهداشت بخش دیگر ما است که در سه بعد نشست‌های تخصصی باروری و‌ نازائی، جوان‌سازی جمعیت، سبک زندگی سالم و پژوهش‌های قرآنی فعالیت می‌کند.

به گفته وی بخش مقاومت و دانشجو هم دیگر بخش ما است که با حضور برادرزاده‌های شهید سلیمانی برنامه‌های را برگزار کردیم.

 

آقاپور بیان کرد: بخش پژوهش‌های بین رشته‌ای سلامت و قرآن نیز داریم که تمام فعالیت‌های پژوهشی که در وزارت بهداشت و مراکز زیرمجموعه‌های آن صورت گرفته است ارائه می‌شود. همچنین بخش بسیج جامعه پزشکی ما هم فعالیت‌های قرآنی و خدمات پزشکی را دارد.

وی ابراز کرد: بخش مشاوره سلامت روان، سلامت اجتماعی و‌ ارائه اولین یافته‌های سلامت روان را نیز داریم.

آقاپور در مورد میزان استقبال از این غرفه افزود: میزان بازدید از غرفه ما بسیار زیاد است اما جانمایی ما اصلا خوب نیست و این موضوعی است‌ که مسئولین برپایی غرفه‌های باید به آن دقت ‌بیشتری بکنند.

وی در پایان گفت: یکی از بخش‌های مهم استفرار تیم دندان پزشکی است، این تیم ‌تخصصی با حضور هشت پزشک در این‌ بخش به مراجعه‌کنندگان خدمات می‌دهد.

کد خبر 1170610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha