پایش روابط عمومی ادارات خراسان جنوبی

مقامی با اشاره به پایش روابط عمومی‌های دستگاه‌ های اجرایی در بخش‌های مختلف گفت: در پایش‌هایی که انجام شده، مطبوعات و فعالان رسانه‌ای استان مکرر از نوع ارتباط گیری دستگاه‌های اجرایی گلایه مند هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود مقامی» در نشست هیئت اندیشه‌ورز مدیران روابط عمومی‌ ادارات تابعه وزارت اقتصاد و دارایی استان، به گذشت حدود ۹ ماه از فعالیت دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: مردم با یک نگاهی به این دولت رأی دادند و این دولت هم با آرمان‌هایی ویژه وارد میدان خدمت به مردم شده است.

 

وی با بیان اینکه مسئولانی که وارد میدان خدمت می‌شوند، راهبردها و آرمان دولت سیزدهم را محکم و با جدیت دنبال می‌کنند، افزود: انعکاس این حجم از فعالیت‌ها کار ما را سخت‌ تر می‌کند و نیاز است خدمات مسئولان دولت را با بالاترین کیفیت پوشش بدهیم تا روحیه امید و خودباوری به سطح جامعه منتقل شود و مردم هم این اطمینان را داشته باشند که مسئولان نظام تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گرفته‌اند.

 

مشاور استاندار خراسان جنوبی با تشریح علل تشکیل نشست هیئت اندیشه‌ورز مدیران روابط عمومی ادارات تابعه وزارت اقتصاد و دارایی استان گفت: تلاش ما این است که در این هیئت اندیشه‌ ورز آنالیزی در حوزه روابط عمومی‌های وزارت اقتصاد و دارایی در استان داشته باشیم تا آسیب‌ها، کمبودها، موانع و ظرفیت‌های دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم برای اطلاع‌رسانی مؤثر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، مجموعه روابط عمومی استانداری نیز وارد میدان شود.

 

مقامی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که شوراهای اطلاع‌ رسانی ویژه ای را با مدیریت روابط عمومی فرمانداری‌ها در شهرستان‌ های استان نیز تشکیل دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه تعیین راهبردها به صورت فصلی در هیئت اندیشه‌ ورز اهمیت بالایی دارد، تصریح نمود: یکی از رسالت‌های ما این است که در خصوص فعالیت‌های مختلف هر دستگاه فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی داشته باشیم.

 

به گفته وی؛ روز به روز مدیرانی انقلابی و جهادی، در حال به دست گرفتن مدیریت دستگاه‌های اجرایی استان هستند که از نگرش و سواد رسانه‌ای بالایی نیز برخوردارند لذا نیاز است بین شما و مدیران ارتباطی برقرار شود و اگر نیاز بود ما هم از کانال استانداری این اتصال را محکم‌تر خواهیم کرد.

 

مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی متذکر شد: در سطح هسته مرکزی خودمان، کمیته بررسی موضوعات بند (چ) را راه‌اندازی کرده ایم تا میزان استفاده دستگاه‌های اجرایی از موضوع بند (چ) و سطح همراهی مدیران با این فرصت، در هیئت اندیشه‌ ورز ما بررسی شود. 

 

مقامی تأکید کرد: ما به دنبال این هستیم که در این حوزه، با نگاه گفتمان سازی و فرهنگ‌ سازی، اتفاقات خوبی را در ۶ ماهه نخست امسال رقم بزنیم.

 

به گفته وی؛ طی ماه گذشته در حوزه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، چند گام اساسی برداشتیم، که از آن جمله پایش روابط عمومی‌های دستگاه‌ های اجرایی در بخش‌های مختلف می باشد.

 

وی با بیان این که براساس داده‌ها و اطلاعات به دست آمده، نیاز است نوع ورود و روشی جدیدی در حوزه روابط عمومی دستگاه‌ های اجرایی از سوی استانداری انجام شود، گفت: در این خصوص با برگزاری جلسات تخصصی با اهل فن مقرر شد روابط عمومی دستگاه‌ها را به صورت وزارتخانه‌ای و تخصصی دسته بندی کنیم چرا که نوع فرهنگ‌سازی، گفتمان سازی و نیز برنامه‌ های راهبردی هر وزارتخانه فرق دارد.

 

مشاور استاندار با اشاره به اینکه در سالیان گذشته همایش‌ هایی به صورت سالانه یا فصلی برگزار می‌شده که برخورد و نتیجه لازم را در بدنه روابط عمومی‌ها نداشته است، اضافه کرد: تمام روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی به صورت وزارتخانه‌ای مشخص شدند و دستگاه‌ های مؤثر در هر وزارت خانه هم احصاء شده و سراغ برخی دستگاه‌ها هم رفته‌ایم.

 

مقامی با بیان اینکه در پایش‌هایی که انجام شده، مطبوعات و فعالان رسانه‌ای استان مکرر از نوع ارتباط گیری دستگاه‌های اجرایی گلایه مند بودند، اضافه کرد: برای این موضوع هم باید در هیئت اندیشه‌ورز بحث و تبادل نظر داشته باشیم.

 

وی افزود: اینکه نوع ادارات ما موضوع افکارسنجی را به چه شکلی دنبال می‌کنند، یا نوع پایش و پویش ما در سطح استان به چه شکلی است از دیگر موضوعاتی می باشد که در این هيئت اندیشه‌ ورز دنبال می‌کنیم.

 

مشاور استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: نوع نگاه استاندار این است که ما هرچه بتوانیم ظرفیت‌های استان را در سطح ملی معرفی کنیم، نقش تأثیرگذارتری در نوع توجهات و تصمیم سازی‌ها برای خراسان جنوبی به همراه خواهد داشت.

 

مقامی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده در معرفی خراسان جنوبی در سطح صدا و سیما، رسانه‌ها و مطبوعات کشور، پل محکم ما روبط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی هستند، گفت: سفر روابط عمومی‌های نهادها و وزارتخانه‌ها به خراسان جنوبی می‌تواند اتفاق مثبتی در زمینه اطلاع‌رسانی برای استان رقم بزند. 

 

وی تأکید کرد: نوع ارتباط روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان با بدنه وزارتخانه‌ها و نهادهای متولی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

 

 

کد خبر 1170624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha