مسئولان نظام همراه با مردم در راهپیمایی روز قدس

مسئولان کشور و شخصیت های سیاسی، نظامی نیز امروز همراه با مردم روزه دار با حضور در راهپیمایی روز قدس انزجار خود از رژیم اشغالگر قدس را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، راهپیمایی روز جهانی قدس امروز جمعه ۹ اردیبهشت ماه پس از ۲ سال برگزاری به صورت خودرویی  به دلیل شیوع بیماری کرونا  با حضور اقشار مردم روزه دار در سراسر کشور برگزار شد. مردم روزه دار در این راهپیمایی شعارهایی چون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل‌سعود و خائنین منطقه و تداوم شعار آزادی فلسطین و قدس شریف سر می دهند و نفرت و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی به جهانیان اعلام می کنند. مسئولان کشور و شخصیت های سیاسی و نظامی نیز همراه با مردم در این راهپیمایی شرکت کرده اند.

بنابراین گزارش، سردار رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در حاشیه راهپیمایی روز قدس با اشاره به اینکه روز قدس فرصت مغتنمی است تا علیه مستکبرین و کسانی که سالیان سال است که ظلم و جور علیه مردم مظلوم دنیا می‌کنند ایستاده و انزجار خود را اعلام کنیم، گفت:‌ در این روز همه آزادی خواهان و مسلمانان جهان در کنار هم آمده و فریاد مخالفت با این ظلم و مبارزه با استکبار را سر می دهند. این فرصت به ما یاد می دهد اگر کنار هم آمده و قدرت های خود را در کنار یکدیگر قرار دهیم به راحتی می توانیم در برابر ظالمان و مستکبران و در رأس آن آمریکا و اسرائیل جنایتکار ایستاده و آنها را شکست دهیم.

 

بنابراین گزارش، امیر حسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در مسیر راهپیمایی روز قدس در تهران با اشاره به اینکه مردم با حضور در روز قدس نشان می دهند که در مسیر مبارزه با ظلم و استکبار مصمم هستند، گفت:‌ مردم با حضور در صحنه نشان می دهند از مسیری که ۴۰ سال پیش امام (ره) پایه گذاری کردند، نه تنها دور نشدند بلکه با انسجام و قوای بیشتری در صحنه مبارزه با استکبار حاضر می شوند.

 

حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در راهپیمایی روز قدس

حجت الاسلام احمدرضا پور خاقان، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در راهپیمایی یوم الله روز قدس تهران حضور یافت.

 

حضور سردار فدوی در راهپیمایی روز قدس

سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راهپیمایی امروز تهران شرکت کرد و با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیروزی های زیادی را لمس کرده است و انشاالله به زودی فتح فلسطین را جشن خواهد گرفت، گفت:‌ با اسرائیل امروزه معطوف به جبهه ایران نیست بلکه تمام مسلمانان جهان جبهه علیه رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد کرده‌اند تا با این غده سرطانی مبارزه کنند. این پیام را در روز قدس به سران رژیم صهیونیستی دارم که این رژیم قطعاً ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید.

 

حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای عضو مجمع روحانیون نیز از جمله شخصیت هایی بود که در راهپیمایی امروز حضور داشت.

 

حضور قالیباف در راهپیمایی روز قدس

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز از ساعات اولیه شروع راهپیمایی روز جهانی قدس تهران همراه با مردم در این مراسم شرکت کرد و با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نشان می دهد هنوز روحیه وحدت و مبارزه با استکبار در امت اسلامی پابرجاست، گفت: امسال دیدیم مجاهدین فلسطینی در قلب تل آویو با اقتدار عملیات انجام دادند و مردم با حضور خود در راهپیمایی نشان دادند همیشه پشتیبان فلسطین هستند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: از همینجا به تمام دولتمردان خیانتکار که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل و حیات سیاسی اسرائیل هستند می گویم که بدانند امت اسلامی به باورهای خود نسبت به فلسطین ایستاده و این راهپیمایی با شکوه نشانگر استحکام این باور هاست. ان شاءالله هرچه زودتر شاهد آزادی قدس و پیروزی فلسطینی ها خواهیم بود.

 

حضور سخنگوی دولت در راهپیمایی روز قدس در تهران

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران حضور یافت.

وزیر بهداشت: مردم بسیار پرشور تر از قبل در این راهپیمایی حاضر شدند

بهرام عین الهی، وزیر بهداشت و درمان در حاشیه راهپیمایی روز قدس گفت: خدارو شکر می کنیم که شاهد حضور مردم دلاور در روز قدس هستیم چرا که بعد از دو سال از محرومیت های کرونایی که مردم داشتند، بسیار پرشور تر از قبل در این راهپیمایی حاضر شدند و شاهد حضور گرم مردم بودیم.

 

وی افزود: خدا را هزاربار شکر می‌کنیم که کادر سلامت در این دو سال درخشیدند و قهرمانانه کار کردند و حدود 300 شهیدتقدیم جامعه کردیم و حوشحالیم که شور و شوق و حالت انقلابی مردم را می‌بینیم.

حضور رئیس کل دادگستری تهران در راهپیمایی روز قدس

علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری تهران در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران شرکت کرد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در راهپیمایی امروز تهران شرکت کرد و با بیان اینکه پیام ما و همه مردمی که در این روز شرکت کردند ننگ و نفرین بر رژیم آدمکش اسرائیل است، گفت: امیدوارم به زودی شاهد سقوط و شکستن شیشه عمر اسراییل باشیم.

شهردار تهران گفت: باید در برابر این رژیم آدمکش ایستادگی و مقاومت کنیم.

 

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور امروز همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی پرشور روز قدس شرکت کرد و به خیل جمعیت راهپیمایان روزه‌دار تهرانی پیوست و در گفتگو با خبرنگاران، جهانی شدن روز قدس را از ابتکارات امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: با جهانی شدن روز قدس مبارزان مظلوم فلسطینی پشتوانه بزرگی پیدا کردند. چهل سال پیش قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی تبدیل به نماد قدرت شده بود و کل کشورهای عربی از پس آن بر نمی‌آمدند، ولی امروز به پشتوانه مبارزه مردم فلسطین و جهانی شدن روز قدس، ورق برگشته و حزب الله به تنهایی این رژیم را به ذلت کشانده است و امروز هیچ کشوری از قدرت پوشالی اسرائیلی ها واهمه ندارد.

 

مخبر ادامه داد: این ابتکار امام راحل بود که هم جهت مبارزه، هم محتوا و هم شکل مبارزه را کاملا تغییر داد و آن را جهانی کرد و امروز قدس از اهمیت ویژه ای برای مردم برخوردار است.

 

معاون اول رییس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا تصور می کردید که راهپیمایی اینقدر پرشور باشد، گفت: اطمینان دارم مردم هرسال باشور بیشتری در هر شرایطی در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند چرا که آرمان قدس برای مردم بسیار مهم است.

 

حضور قاضی صلواتی در راهپیمایی روز قدس

ابوالقاسم قاضی صلواتی، رئیس دادگاه انقلاب در راهپیمایی روز قدس در تهران شرکت کرد.

روز قدس در اوج شکوفایی و نویدبخش آزادی قدس است

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر سابق اطلاعات در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ این امیدواری که امروز در فلسطین می‌بینیم نتیجه راهپیمایی روز قدس و حمایت‌هایی است که هم در ایران و هم در سراسر جهان از فلسطینیان صورت می‌گیرد، ضمن اینکه با این راهپیمایی‌ها مردم فلسطین جان تازه گرفته و استقامت می‌کنند.

 

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین بیان کرد: روزی مردم فلسطین با دست خالی مبارزه می‌کردند، بعد تبدیل به سنگ شد و بعد از آن فلاخن و سپس گلوله و امروز موشک خواب راحت را از اشغالگران گرفته است.

جواد اوجی وزیر نفت نیز امروز همراه با سایر مردم تهران در راهپیمایی روز قدس حضور داشت.

 

حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران در راهپیمایی روز قدس در تهران

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران حضور یافت و با اشاره به حضور پرشور مردم در این راهپیمایی اظهار داشت: راهپیمایی امسال روز قدس و حضور پرشور ملت، نشان می‌دهد مردم برای عزت اسلام و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: مخصوصاً در شرایطی که روابط دیپلماتیک برخی کشورهای عربی با رژیم جعلی اسرائیل برقرار شده، این حضور پرشور معنای عمیق تری پیدا می‌کند و نشان می‌دهد مسأله فلسطین فقط مسأله سرزمین و اشغال آن نیست؛ بلکه صهیونیسم، فرهنگ و مکتب اسلام ناب محمدی را هدف قرار داده و باید در برابر آن هوشیار بود.

اسلامی همچنین با اشاره به تاثیر این حضور پرشور مردمی در مناسبات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: به‌طور طبیعی هرچقدر این پیوند مردم با آرمان‌های انقلاب و حاکمیت عمیق تر باشد، قدرت بین المللی نظام نیز افزایش خواهد یافت.

حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی روز قدس در تهران

آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی روز قدس در تهران حضور یافت.

 

حضور فرزند رهبر انقلاب در راهپیمایی روز قدس

حجت‌الاسلام سید مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران شرکت کرد.

 

رادان: حضور مردم در روز قدس بعد از دو سال توفانی است

سردار احمد رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا در حاشیه راهپیمایی روزقدس با بیان اینکه انرژی مردم در دو سال اخیر که راهپمایی روز قدس برگزار نشد، جمع شده بود، گفت: همین باعث حضور بسیار پررنگ آنها در راهپیمایی روز قدس امسال شده است. حضور مردم در راهپیمایی امسال بسیار توفانی است.

 

حضور ناطق نوری در راهپیمایی روز قدس

علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران حضور یافت.

ذبیح الله خدائیان،‌ سخنگوی دستگاه قضا در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن تقدیر از حضور پرشور و شکوهمند ملت شریف ایران اسلامی، هوشیاری و بصیرت مردم را نماد حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مبارزه با ظلم و ستم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، دانست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین که بر اساس قوانین بین المللی جنایت جنگی محسوب می‌شود، گفت: اقدام اخیر این رژیم کودک کش و تعرض بی‌ شرمانه صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان به اماکن مقدس فلسطین و یورش به روزه‌داران و نمازگزاران در مسجدالاقصی نقض آشکار حقوق بشر و بی شک سکوت مجامع بین المللی در این زمینه، غیرقابل توجیه است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه حقانیت ملت مظلوم فلسطین برای جهان روشن است، لزوم حفظ وحدت همه کشورهای مسلمان جهان در برابر ظلم و زیاده خواهی صهیونیست‌ها را مورد اشاره قرار داد.

خدائیان حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و اعلام انزجار از سیاست‌های استکباری آمریکا و ایادی صهیونیسم را لبیک مجدد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اعلام حمایت و همراهی با ملت ستمدیده فلسطین عنوان کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه روز قدس روز دفاع از مظلوم و دفاع از حق است، خاطرنشان کرد: حضور پر شور در راهپیمایی روز قدس بار دیگر ثابت کرد که مردم ایران با لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب، حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را تا نابودی کامل رژیم غاصب صهیونیستی ادامه خواهند داد.  

 

حجت‌الاسلام اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه نیز در راهپیمایی روز قدس در تهران شرکت کرد.

حضور رئیس‎جمهور در راهپیمایی روز قدس در تهران

آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‎جمهور در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران حضور یافت و در پاسخ به این سوال خبرنگاران که پیام حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این راهپیمایی چیست؟ گفت: پیام این حضور این است که امروز این جوانان و نوجوانان فلسطینی و محور مقاومت هستند که ابتکار عمل را در میدان عمل به دست گرفته و در حال رقم زدن سرنوشت مقاومت طولانی ملت فلسطین هستند.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه آینده سرزمین فلسطین را همین مجاهدین جوان و نوجوان به دست خواهند گرفت‌، اظهار داشت: ما بر اساس وعده خداوند پیامبر گرامی اسلام (ص) آزادی قدس را حتمی می‌دانیم و این حرکت عظیم که امروز در قالب راهپیمایی شاهد آن هستیم نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

 

حضور نیکزاد در راهپیمایی روز قدس

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران شرکت کرد.

 

مصباحی مقدم: مقاومت تا از غصب درآمدن زمین‌های فلسطین اشغالی باید ادامه یابد

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران گفت: مسلله قدس مساله جهان اسلام است نه فقط فلسطین. تا وقتی این زمین از غصب در نیاید و به مردم مظلوم فلسطین نرسد این راه باید ادامه پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه مردم فراموش نمی کنند وقتی امام مساله روز قدس را مطرح کردند انتفاضه سنگ بود و الان انتفاضه موشک شد و فلسطینیان برای مقابله با اشغالگران رژیم قدس قدرت پیدا کردند، تاکید کرد: اگر این مسیر استمرار یابد دیری نخواهد پایید که رژیم جعلی صهیونیستی از صفحه روزگار جمع می‌شود و مردم فلسطین به حق خودشان دست خواهند یافت.

 

حضور وزیر امور خارجه در راهپیمایی روز  قدس

حسین امیر عبداللهیان‌، وزیر امور خارجه  در صبح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  با حضور در خیابان  آزادی به همراه دیگر اقشار مردم تهران ، در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرد و در پاسخ به پرسشی در ارتباط با اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و هتک حرمت این رژیم به مسجدالاقصی و پیگیری این موضوع از سوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در هتک حرمت به مسجدالاقصی را قویا محکوم می‌کنیم. ما در راستای مقابله با این هتک حرمت و محکومیت آن طی سه هفته گذشته اقدامات دیپلماتیک فشرده‌ای را انجام دادیم. با دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی و برخی از وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی رایزنی و گفت‌وگو داشتیم و این درخواست را کردیم که نشست اضطراری در این ارتباط برگزار شود.

 

امیرعبداللهیان با بیان اینکه در هفته آینده این نشست در سطح نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در جده برگزار می‌شود، گفت: خوشبختانه حدود سه ماه است که دیپلمات‌های ما در جده در مقر سازمان همکاری‌های اسلامی مستقر شده‌اند و در این نشست حضوری فعال خواهیم داشت. امیدواریم بتوانیم در سطح وزیران امور خارجه نیز این نشست را برگزار کنیم. در رایزنی با وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی و غیراسلامی مدافع فلسطین تلاش کردیم آن‌ها را نسبت به این موضوع حساس کنیم و امیدواریم یک اقدام جدی در این زمینه ولو پس از ماه مبارک رمضان انجام شود.

 

وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه امروز مقاومت در بهترین شرایط خود در منطقه، لبنان و فلسطین قرار دارد و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد، ادامه داد: صهیونیست‌ها به دنبال این بودند که ایده و خواب آشفته خود یعنی از نیل تا فرات را محقق کنند ولی جریان مقاومت این اجازه را به آن‌ها نداد و در اینجا جا دارد از شهدای مقاومت از جمله شهید سردار سلیمانی،‌شهید بزرگ قدس و مبارزه با تروریسم یاد کنیم. ان‌شاءالله همه در قدس نماز خواهیم خواند.

 

بنابراین گزارش پیمان جبلی رییس سازمان صدا‌وسیما، پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، جواد اوجی وزیر نفت، عین اللهی وزیر بهداشت، اسماعیلی وزیر ارشاد، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیات دولت، آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور، علی‌اکبر ناطق نوری، سیدمحمود علوی وزیر سابق اطلاعات، حیدر مصلحی وزیر اسبق اطلاعات، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دیگر هم در راهپیمایی امروز تهران حضور داشتند.

 

 

کد خبر 1170676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha