فلسطین؛ نجات خود را در مقاومت مسلحانه می بیند

امام جمعه کرمان تصریح کرد: همه راه های سیاسی و مذاکره برملت فلسطین بسته است و او نجات خود را در مقاومت مسلحانه می بیند و امروز شاهد نهضت بسیار قدرتمندی در فلسطین اشغالی علیه رژیم جعلی اسراییل هستید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه(9 اردیبهشت) حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس را ستود و آن را دفاع از مردم فلسطین و جهان اسلام دانست.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت های جاری از جمله روز کارگر اشاره و تأکید کرد: بیشتر عمران و آبادانی کشور به دست توانمند و مؤمنانه این قشر رقم می خورد که امیدواریم دولتمردان به فکر این قشر باشند.

 

 

وی افزود: امروز معیشت دچار مشکلاتی است؛ گرانی ها قابل تحمل نیست و قشرهای آسیب پذیر جامعه گرچه در کمال نجابت و بزرگواری اما گرانی ها آنها را اذیت می کند.

 

 

امام جمعه کرمان سپس روز معلم را تبریک گفت و با بیان اینکه همه مدیون زحمات این قشر هستیم؛ از شهید مطهری به عنوان بزرگ مرد جهاد تبیین یاد کرد که در قلم و بیان در این جهاد مردانه و عالمانه وارد شد و نسل های بعد از او هم باید در جهاد تبیین پای درس و کلاس او بنشینند.

 

 

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در نگاه دینی هم اخوت اسلامی و هم اخوت انسانی وجود دارد؛ پشتوانه اخوت اسلامی را دهها آیه و روایت و پشتوانه اخوت انسانی را حرکت نبی مکرم اسلام از مکه به مدینه با ایجاد پیوند برادری بین مسلمانان خواند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه طبق هر دو؛ موظف به حساسیت نسبت به اطراف و اکناف خود هستیم؛ افزود: اگر امروز در راهیبپمایی شرکت کردیم و سالها است دل ما برای پیروزی مسلمانان در فلسطین می تپد و برای این پیروزی لحظه شماری می کنیم؛ برای این است هم وظیفه اخوت اسلامی ما اقتضا می کند حساس باشیم و اوضاع و احوال فلسطین اشغالی را بررسی و رصد کنیم و هم اخوت انسانی اقتضا{دفاع} می کند از ملتی که متجاوز از 70 سال است آوارگی و در به دردی را تحمل می کند.

 

 

وی ادامه داد: امروز نسل پنجم هم آوارگی جامعه فلسطین را در منظر و مرآی می بیند و تبعیض نژادی و حرکت های خائنانه و ناجوانمردانه را مشاهده می کنند و هر روز فرزندان آنان به قتلگاه می روند و شربت شهادت را می نوشند در حالیکه مدافعین حقوق بشر نه فقط تماشاچی که حامیان ظلم و جنایت هستند و از رژیم جعلی غاصب حمایت می کنند.

 

 

امام جمعه کرمان تصریح کرد: همه راه های سیاسی و مذاکره برملت فلسطین بسته است و او نجات خود را در مقاومت مسلحانه می بیند و امروز شاهد نهضت بسیار قدرتمندی در فلسطین اشغالی علیه رژیم جعلی اسراییل هستید در حالیکه نسل پنجم، این مبارزه را به قدرت ادامه می دهند.

 

 

وی گفت: حقیقت این است و نشانه های آن یکی پس از دیگری بر ملا است و پیروزی نهایی از آن مسلمانان و مبارزان فلسطین است چون ملت فلسطین پرچم پیروی را محکم برافراشته و آن را در آینده نزدیک در جزء جزء خاک اشغالی به اهتزاز درخواهد آورد.

 

 

وی با بیان اینکه نشانه های پیروزی فلسطینی ها به سه دلیل آشکار است؛ اولین علت را «ایمان ملت» دانست که موتور محرک انسان های خداجو و مجاهد و حق طلب و انسان هایی است که جهاد و شهادت را برای پیروزی نهایی خود در دستور کار قرار دادند؛ افزود: عامل دوم اتحاد و همدلی و همراهی ملت است و در این مبارزه و جهاد همه شرکت دارند؛ کودکان و زنان و خردسالان و میانسالان و سالمندان همه با هم هستند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی سپس به آرمان بلند فلسطین اشاره و تصریح کرد: امروز جنگ اراده ها است؛ جعل{قرار دادن} اراده را باید در ایمان جستجو کرد و اراده های جهت دار و هدفمند باید در آرمان فلسطینی ها جستجو کرد و امروز در جنگ اراده ها پیروزی نهایی از آن مبارزان فلسطینی است.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فرمایشات اخیر رهبری در دیدار با دانشجویان، حجت را بر همه تمام و راه را بر همه روشن کرد؛ اظهار کرد: مبارزه با فساد و فقر و تبعیض نباید به حاشیه رانده شود و همیشه باید اولویت جامعه زنده و مسلمان و انقلابی این سه مبارزه باشد و باید با فقرها و فسادها و تبعیض ها جنگید.

 

امام جمعه کرمان سپس تأکید کرد: مطالبه گری جریان ارزشمندی است که باید مواظبت کنیم تا صورت مسئله و راه حل هایی که در هر موضوعی ارائه می دهیم با دشمن مشترکاتی پیدا نکند.

 

کد خبر 1170768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha