روز قدس زنده بودن امت اسلامی را به دشمنان ثابت می کند

آیت الله دژکام گفت: روز قدس و شرکت در راهپیمایی روز قدس، زنده بودن امت اسلامی را به دشمنان ثابت می کند و این روز مقدس که یادگار امام خمینی (ره) است، خاری در چشم دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 9 اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه شیراز با گرامیداشت روز قدس گفت: امر به معروف و نهی از منکر، مصداق مراقبت اجتماعی است و برای کسب معنویت، علاوه بر ابعاد فردی باید به ابعاد اجتماعی توجه ویژه کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: برای اجرای مراقبت اجتماعی و فردی باید با شناخت ارزش ‌ها و ضد ارزش‌ ها به اجرای مطلوب ارزش ها بپردازیم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: تهاجم فرهنگی و فضای رسانه ‌ای دشمن مانع ایجاد برخی رفتارهای خطا کارانه می شود که باید در این خصوص با درایت عمل کرد تا خطا کار مجازات شود و شاهد اعتراض برخی به نیروی انتظامی برای مجازات یک قاتل نباشیم.

وی تصریح کرد: برای اجرای ارزش های دینی در جامعه و تربیت نسل جدید جامعه بر مبنای این ارزش ها باید تمامی فعالان فرهنگی و اجتماعی آستین همت بالا بزنند.

امام جمعه شیراز در خطبه ‌های دوم نماز شیراز ضمن گرامیداشت روز جهانی «کار و کارگر» بیان کرد: توجه به حقوق کارگران در نظام دینی مورد تاکید است و به رفتار با عدل و انصاف با کارگر در دین اسلام تاکید ویژه شده است.

وی ادامه داد: توجه به حق کارگر و کارفرما به شکل مطلوب باعث رونق تولید خواهد شد و اما امروز شرایط اقتصادی به جمعیت کارگر فشار مضاعفی وارد می‌ کند.

آیت ‌الله دژکام با تبریک اشاره به روز ۱۲ اردیبهشت به عنوان روز «معلم» نیز گفت: تامین بهتر حقوق معلمان حرکت مطلوبی از سوی مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم به زودی جامه عمل بپوشد.

وی ضمن گرامیداشت روز «شوراهای اسلامی» افزود: شورا‌های اسلامی برای مدیریت شهر‌ها و روستا‌ها در کنار دولت به ایفای نقش مطلوبی می پردازند و برای تقویت نظام شورایی باید مردم‌ سالاری دینی در قالب شورا‌ها باید به میدان آورده شود.

امام جمعه شیراز با گرامیداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس گفت: روز قدس و شرکت در راهپیمایی روز قدس، زنده بودن امت اسلامی را به دشمنان ثابت می کند و این روز مقدس که یادگار امام خمینی (ره) است، خاری در چشم دشمنان است.

وی ادامه داد: اداره کردن جهان به دست مستضعفان، وعده خدای متعال است و امروز پس از 2 سال با برگزاری پر شکوه راهپیمایی روز قدس، شاهد فرصتی برای دفاع مظلومان از خودشان هستیم.

آیت‌الله دژکام اضفه کرد: حضور نسل نوجوان تا سالخورده ایران اسلامی در این راهپیمایی با شکوه مایه مباهات است و امروز شاهد مقاومت خوبی در یمن، سوریه، لبنان و عراق هستیم و فلسطین نیز امروز رژیم اشغالگر را در تل آویو با مقاومت کلافه کرده است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: امروز با سر دادن شعارهای خود علیه ظالمان و در حمایت از فلسطین به صورت ویژه  به آمریکا و رژیم اشغالی نشان دادیم که مردم سومین حرم اهل بیت (ع) حامی ستم دیدگان هستند و در مقابل ظلم کوتاه نمی آیند.

کد خبر 1170814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha