مشکل فلسطین مشکل همه بشریت است

آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت اعلام کرد: مشکل فلسطین مشکل همه دنیای بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 9 اردیبهشت) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت با اشاره  به روز قدس گفت: این منشور امت اسلامی است که مسلمانان باید خود را شریک درد مسلمانان دیگر بداند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: مسلمان باید فریاد رس برادر مسلمان خود و همچنین فریادرس انسان های مستضعف باشد.


امام جمعه رشت افزود: از سال 1948 میلادی 74 سال از اشغال فلسطین می گذرد و تاکنون بخشی از مردم فلسطین آواره و بخشی از دنیا رفته اند و نسلی که اکنون مبارزه می کنند نسل های سوم و چهارم هستند که الگوی انها انقلاب اسلامی است.


وی گفت: صهیونیست های افراطی را از سراسر دنیا در فلسطین جمع کرده اند و ادعای کشور بودن دارند.


فلاحتی اعلام کرد: جامعه بین الملل از روزهای آغاز اشغال فلسطین حمایتی از مردم فلسطین نکرد و هر روز حمایتش را از اسراییل افزایش داد.


وی گفت: سازمان های حقوق بشری یک قدم در راه نجات مردم آواره فلسطین برنداشتند.


نماینده ولی فقیه در گیلان اذعان کرد: مشکل فلسطین مشکل همه دنیای بشریت است.


 وی با بیان اینکه تحولات تاریخی در مبارزه مردم فلسطین سه دوره را سپری کرده است، یادآور شد:  ملت و جوانان فلسطین در دوره اول پس از جنگ 6 روزه اعراب و اسراییل تصمیم به مبارزه مسلحانه گرفتند.


فلاحتی گفت: در دوره دوم، آمریکا و انگلیس با احساس خطر از ادامه مبارزه فلسطینی ها، گفتگوی سیاسی را به جای مبارزه مطرح کردند و برخی از روسای کشورهای عرب و فلسطین در سال 1993 در نشست اسلو پذیرفتند به جای نبرد مسلحانه گفتمان را پیش بگیرند.


وی خاطرنشان کرد: نشست اسلو یک ویرانگی در مبارزات مردم فلسطین شد.


امام جمعه رشت اظهار داشت: در دوره سوم و کنونی، جوانان فلسطینی فهمیده اند گفتمان با قلدرها جواب نمی دهد و تنها راه نجات فلسطین مبارزه مسلحانه است. 


نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه دوم با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم گفت: باید کاری کنیم احترام معلم پایین نیاید.


 وی تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد به معلمش حرف تند بزند. 


 فلاحتی با بیان اینکه جایگاه معلم جایگاه پیامبری است، گفت: وزیران و مسئولان کاری نکنند حرمت معلم پایین بیاید.


 وی نسبت به کاهش ذخیره آب کشاورزی در سال جاری هشدار داد و گفت: ذخیره آب ما نسبت به سال گذشته نصف است.


امام جمعه رشت اضافه کرد: مسئولان نسبت به استفاده بهینه آب کشاورزان را توجیه کنند چرا که نیازی نیست برنج به صورت غرق آبی کشت شود.


نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: کشاورزان امید داشته باشند و با تلاش خود و تدبیر مسئولان، تولید محصولات کشاورزی را دنبال کنند.

کد خبر 1170816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha