شکوه راهپیمایی روز قدس در دیار نصف جهان

مردم استان اصفهان در نخستین روز قدس قرن با حضور حماسی خود برگ زرینی در تاریخ انقلاب و حمایت از ملت مظلوم فلسطین را به ثبت رساندند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با ابتکار رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز قدس و در حمایت از ملت های مظلوم عالم نامگذاری کردند که با گذشته بیش از چهار دهه از این ابتکار عمل شاهد رویش ها و همبستگی در بیرون و داخل کشور در حمایت از قدس هستیم.

مردم روزه دار ایران اسلامی همچون گذشته این بار نیز پای صحنه آمدند و در سخت ترین شرایط اقتصادی داخلی ناشی از تحریم ها و نابسمانی های بین المللی اعتراض خود را نسبت به ظلم و جور و حمایت از مظلومان عالم را اعلام کردند.

 

مردم سراسر استان اصفهان نیز همسو با کل کشور در نخستین روز قدس قرن با حضور حماسی خود برگ زرینی در تاریخ انقلاب و حمایت از ملت مظلوم فلسطین را به ثبت رساندند.

شهرها و روستاها مملو از جمعیت و صدای یاری مسلمان و برادر دینی در کوچه و خیابان ها طنین انداز شد تا سران کفر و ظلم به همبستگی جامعه اسلامی و مقاومت در برابر ستم پی ببرند.

 

میدان نقش جهان این بار نیز تصویری از همبستگی به ثبت جهانی رساند و مردم دیار نصف جهان با گذر از خیابان های این شهر به میدان تاریخی آمدند و همه با هم شعار انزجار سر دادند.

راهپیمایی روز قدس در دیگر کشورهای جهان نیز با تاسی از انقلاب اسلامی برگزار و پیام انقلاب اسلامی را به دنیا رسانده اند.

 

*پایه و اساس دینی و مذهبی راهپیمایی روز قدس

 

امام جمعه اصفهان با حضور در جمع مردم این دیار در راهپیمایی روز قدس در پاسخ به خبرنگاران گفت: این حضور حماسی ریشه در دین و مذهب دارد چرا که دین اسلام بر وحدت و انسجام بین برادران دینی تاکید داشته و همواره خواستار مبارزه با ظلم و دشمنان بوده است.

آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد« ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) در طول حیات خود بین مهاجر و انصار ایجاد برادری کردند و همه ملت عالم در کنار همدیگر باید در صلح و آرامش باشند.

 

وی ادامه داد: هعیچ قدرتی حق ایجاد ظلم و نابسمانی را نداشته و ملت های مسلمان باید از حقوق برادران دینی در برابر دشمنان دفاع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گسترش و فراگیری راهپیمایی روز قدس در دنیا را از جلوه های ممتاز انقلاب اسلامی بیان کرد و ادامه داد: همه برای ایستادگی در برابر دشمنان پیشگام شده اند.

 

*جنبه دینی راهپیمایی روز قدس

 

استاندار اصفهان که حضور حماسی مردم را قابل تقدیر و سپاس دانست، گفت: ملت ایران این روز و حماسه را به عنوان یک فریضه دینی به ثبت رسانده اند.

سید «رضا مرتضوی« افزود: در بین ملت ایران این موضوع یک فریضه بوده و اهتمام خاصی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان برای حضور در این برنامه دارند.

 

وی در انتقال این پیام به جهانیان اذعان داشت: جامعه جهانی و مسلمانان عالم در برابر زیاده خواهی های اسرائیل و آمریکا ایستادگی کنند و نسبت به مواضع خود عقب نشینی نکنند که آنان پیشروی خواهند کرد.

 

*تصویر همبستگی و اتحاد مردم در روز قدس

 

هر آنچه در وصف این حماسه بگوییم کم بوده و بیان مردم و مسئولان حاکی از افتخار و سرمایه بزرگی در حمایت از مظلومان عالم است.

 

«حسین اسکندری« یکی از شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس، این حضور حماسی را مورد تقدیر قرار داد و گفت: اعلام انزجار با زبان روزه برای حمایت از مظلومان از برکات زیادی برخوردار بوده و عامل موفقیت و سربلندی خواهد شد.

وی ادامه داد: حمایت از مظلومان عالم موجب دلگرمی آنان و مایه یاس دشمنان خواهد شد.

«دانیال حسینی« نوجوان 13 ساله که با دیگر دوستان خود در این مراسم شرکت کرده بود، نیز حمایت از مظلومان عالم را هدف حضورش بیان کرد.

همه مردم روزه دار استان اصفهان خواهان سرنگونی ظلم و ظهور حضرت مهدی(عج) برای پایان دادن به ظلم و ستم در جهان بودند.

 

کد خبر 1170819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha